۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83917299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود به کانون گردشگری غار یخی چما کوهرنگ ممنوع شد

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83917299
ورود به کانون گردشگری غار یخی چما کوهرنگ ممنوع شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست فرمانداری کوهرنگ با اشاره به احتمال سفر گردشگران گفت: ورود هرگونه مسافر، گردشگر و افراد دیگر به کانون گردشگری غار یخی چما این شهرستان ممنوع شد.

بهنام چراغ‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به گرمی هوا، کاهش قطر یخ‌ها و ذوب شدن برف‌ها خطر شکستگی و ریزش بخش‌هایی از پخچال دائمی و طبیعی غاز یخحی چما وجود دارد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص ممنوعیت ورود به کانون گردشگری غار یخی چما انجام و تابلوهای هشداردهنده و اخطاردهنده در این مکان نصب شده است.

چراغ‌پور تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن، هم‌کانون سایر کانون‌ها، مناطق و جاذبه‌های گردشگری شهرستان کوهرنگ نیز تعطیل و هرگونه خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در آن‌ها ممنوع است.

وی با اشاره به وجود یخچال‌های طبیعی دیگر مانند هفت‌تنان و زردکوه در شهرستان کوهرنگ یادآور شد: صعود به این قله‌ها فقط از سوی کوه‌نوردان با تجهیزات تخصصی انجام می‌شود.

چراغ‌پور با اشاره به ریزش بخش‌هایی از یخچال طبیعی غار یخی چما در سال‌های گذشته و کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت این یخچال طبیعی بسیار خطرناک و امکان تکرار حوادث تلخ و ناگوار در آن زیاد است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: گردشگران از حضور در مجاورت یخچال‌های طبیعی این استان خودداری کنند.

فرجام سمیعی تاکید کرد: با توجه به کاهش کاهش ضخامت یخچال‌های طبیعی و احتمالی ریزش آن‌ها، مسافران و گردشگران در استان برای داشتن سفری ایمن در طبیعت همراه با کم شدن میزان خطرات احتمالی از ورود به آن‌ها خودداری و پرهیز کنند.

سمیعی تصریح کرد: تمامی این موارد هشداری در قالب ۲ تابلو آماده و در محل غار یخی چما شهرستان کوهرنگ نصب شده است.

به گزارش ایرنا، به‌دنبال خشک‌سالی‌های اخیر، ذوب برف‌ها و گرمای  هوا، احتمال شکسته شدن یخ و برف و ریزش غار یخی چما وجود دارد.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ‌علیخان شهرستان کوهرنگ و در فاصله ۱۱۳ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha