۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۵۰
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 83917495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ طرح هفته دولت در آران و بیدگل به بهره‌برداری می‌رسد

کاشان- ایرنا- فرماندار آران وبیدگل گفت: ۵۰ طرح با اعتبار نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز شنبه در نشستی خبری با گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی امسال در بخش آموزش و پرورش با اعتبار افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال است که بهره‌برداری از سه مرکز آموزشی با مشارکت خیران و دولت شامل مدرسه ۶ کلاسه شهید حلاجی با اعتبار  ۴۰ میلیارد ریال، سالن ورزشی خالقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و مدرسه ۹ کلاسه سیدالشهدا (ع) با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

وی افزود: مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد دکتر قیصری با هزینه ۴۰ میلیارد ریال، مدرسه ۱۲ کلاسه سجادی با هزینه ۹۰ میلیارد ریال، مدرسه ۱۲ کلاسه زنده‌یاد حاج عباس کریمشاهی با هزینه ۹۵ میلیارد ریال، مدرسه ۶ کلاسه شهید درمسجدی با هزینه ۴۵ میلیارد ریال، مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه امام رضا (ع) با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال و مجتمع آموزشی ۱۸ کلاسه شایستگان با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران و دولت در آران و بیدگل کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار آران و بیدگل به بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: ۲ اقامتگاه بوم‌گردی و دفتر خدمات گردشگری با کمک بخش خصوصی در شهرهای آران و بیدگل و نوش‌آباد با هزینه ۱۴ میلیارد ریال افتتاح می‌شود و طرح مجتمع گردشگری ابوزیدآباد با هزینه ۴۰ میلیارد ریال و مجتمع گردشگری مرنجاب با هزینه ۵۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: تکمیل ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آران و بیدگل با اعتبار پنج میلیارد ریال، اجرای آسفالت گرم روستایی شهریاران- فخره با اعتبار پنج میلیارد ریال، روکش آسفالت سفیدشهر- کاشان به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و اصلاح تقاطع سیلو با اعتبار ۶ میلیارد ریال از جمله طرح‌های افتتاحی به مناست هفته دولت در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان است.

بایبوردی همچنین از افتتاح طرح‌های امور آب و فاضلاب با اعتبار بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: آب‌رسانی به شهر آران و بیدگل شامل حفر و تجهیز سه حلقه چاه به طول ۱.۲ کیلومتر با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، اصلاح شبکه توزیع آب شهرهای آران و بیدگل، نوش‌آباد، سفیدشهر و ابوزیدآباد به طول ۹.۷ کیلومتر با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله طرح‌های قابل بهره‌برداری در این بخش است.

به گفته وی، اجرای تاسیسات نمک‌زدایی از چاه‌های آب آشامیدنی سفیدشهر (به روش B.O.O) با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هزینه‌ای بیش از ۱۷ میلیارد ریال نیز در هفت دولت امسال افتتاح می‌شود.

فرماندار آران و بیدگل ادامه داد: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر نوش‌آباد به طول ۱.۵۴ کیلومتر با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، آب‌رسانی به شهر ابوزیدآباد به طول ۱.۳ کیلومتر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و اصلاح شبکه و انشعاب‌های آب روستای محمدآباد بخش کویرات به طول سه کیلومتر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آبفای این شهرستان است.

وی طرح های مهم جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک آران و بیدگل را با هزینه‌ای افزون بر ۳۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال شامل توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار به مساحت ۱۶۹ هکتار در روستای علی‌آباد مرکزی و سفیدشهر و انتقال آب با لوله‌گذاری به طول ۱۵ کیلومتر در شهر ابوزیدآباد با کمک دولت و آورده شخصی کشاورزان عنوان کرد و گفت: شرکت سامان لبن آریا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و هزینه ۷۰ میلیارد ریالی در شهرک صنعتی نوش‌آباد نیز افتتاح می‌شود.

بایبوردی با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از صنایع تبدیلی، تکمیلی و بنگاه‌های تولیدی در راستای تحقق جهش تولید، افزود: شرکت تولیدی گسترش صنعت پلیمر ویگل آران و بیدگل با تولید سالانه هفت هزار تن منسوج بی‌بافت، تشکیل لایه به روش مذاب اسپان باند با اتصال حرارتی با هزینه‌ای حدود ۱۸۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین بیان کرد: همزمان با هفته دولت طرح‌های شهرداری آران و بیدگل شامل آسفالت ضلع شرقی بلوار دانشگاه، میدان شهید زاهدی و خیابان معین‌آباد در مجموع به مساحت ۴۵ هزار مترمربع و هزینه‌ای حدود ۳۱ میلیارد ریال افتتاح می‌شود و طرح ساخت آرامستان آران و بیدگل با برآورد هزینه‌ای حدود ۱۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار آران و بیدگل افزود: شهرداری نوش‌آباد نیز جدول‌گذاری به طول پنج هزار و ۴۰۰ متر، مخلوط‌ریزی و زیرسازی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و آسفالت معابر به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در مجموع با هزینه‌ بیش از ۲۵ میلیارد ریال را در برنامه‌های افتتاحی هفته دولت این شهرستان پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به هشت طرح افتتاحی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل در هفته دولت سال‌جاری به مبلغ حدود ۲۸۵ میلیارد ریال، گفت: اجرای سازه‌های مکانیکی و بیولوژیکی ابوزیدآباد با حجم ۶۰ هزار مترمکعب و هزینه ۱۰ میلیارد ریال، تکمیل اجرای سازه‌های مکانیکی ابوزیدآباد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از جمله این طرح‌هاست.

بایبوردی مالچ پاشی ۵۰۰ هکتار از اراضی بیابانی با هزینه ۲۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نهال‌کاری و قلمه‌کاری ۲۵۰ هکتار در بخش کویرات با اعتبار پنج میلیارد ریال، تکمیل اجرای سازه‌های مکانیکی ابوزیدآباد با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد.

وی همچنین تشریح کرد: ساخت تله رسوبگیر در اراضی بیابانی با هزینه ۶۲۰ میلیون ریال،  مدیریت جنگل دست کاشت بیابانی با هزینه ۲ میلیارد و بذرپاشی ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی با هزینه نزدیک به ۱۲۵ میلیون ریال را از طرح‌های پیشنهادی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل برشمرد.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه مهم‌ترین طرح بهداشت و درمان این شهرستان را راه‌اندازی بخش نخست بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شامل افتتاح سی‌.تی‌.اسکن، دستگاه یو.پی‌.اس، تجهیزات و لوازم اداری با کمک ۲۲ میلیارد ریالی دولت و خیران اعلام کرد و افزود: گازرسانی مجتمع مسکونی در حال ساخت رزلند با شبکه‌گذاری سه هزار و ۲۶۶ متر و نصب ۲۹۰ علمک و هزینه‌ای حدود ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تشریح کرد: طرح ساخت ۵۰ واحد مسکن روستایی محرومان در شهرستان آران و بیدگل با همکاری اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و برآورد هزینه ۳۵ میلیارد ریالی و نیز کتابخانه مجتهدالزمان بیدگلی (کتابخانه شماره۲) آران و بیدگل با ۸۵۰ مترمربع زیربنا و اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی با همکاری نهاد کتابخانه‌ها و شهرداری آران و بیدگل افتتاح می‌شود.

بایبوردی هفته دولت را فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردها و عملکرد دولت دوازدهم دانست و تاکید کرد: خبرنگاران رسانه‌های جمعی و اجتماعی، خدمات دولت تدبیر و امید و دستاوردهای نظام را به صورت مناسب به مردم معرفی و با توجه به آغاز سوگواری‌های ماه محرم، رسانه‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی عزاداران اقدام کنند.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت گرامی‌داشت یاد شهدای حادثه تروریستی سال ۶۰ به ویژه محمدعلی رجایی، رییس جمهوری و محمدجواد باهنر، نخست وزیر وقت با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha