۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱
کد خبر: 83917815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۷۰میلیارد ریال طرح هفته دولت در حاجی آباد بهره برداری می شود

بندرعباس- ایرنا- فرماندار حاجی‌آباد استان هرمزگان گفت: هفته دولت امسال ۳۴ طرح با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال در حوزه‌های راه، کشاورزی و آبخیزداری، انرژی و آموزش در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید جهانگیری روز شنبه در نشست خبری در تشریح برنامه‌های هفته دولت حاجی‌آباد افزود: امسال تلاش شد در حوزه‌های زیرساختی آب، برق، جاده و اشتغال که از نظر اقتصادی و اشتغالزایی موثر هستند، اقداماتی انجام شود.

فرماندار حاجی‌آباد افتتاح تقاطع غیرهمسطح گهکم با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از طرح‌های شاخص عنوان کرد وافزود: احداث گلخانه، جاده بین مزارع در روستاهای شهدادی، شمیل، آشکارا، بهسازی و احیا قنوات از دیگر طرح‌های درنظرگرفته شده در هفته دولت امسال است.

جهانگیری بهره‌برداری از ساختمان آب منطقه‌ای با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال، لایروبی رودخانه‌های پلنگان و مردآباد، بهره‌برداری از راه روستایی نی‌زار به طول پنج کیلومتر، راه روستایی درآگاه به طول پنج کیلومتر و روکش آسفالت محور سیرجان به حاجی‌آباد نیز به طول پنج کیلومتر از دیگر این طرح‌ها نام برد.

وی ادامه داد: ۲ مدرسه خیرساز در روستاهای جلالی و کلیتوبیه و هم‌چنین ساختمان پایگاه امداد و نجات تنگ زاغ نیز در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

فرماندار حاجی‌آباد عنوان کرد: در این هفته همچنین سد آبخیزداری در روستاهای کاشان، گله گاه، سیاهک و بسته افتتاح و تا پایان سال‌جاری نیز ۱۵ سد به بهره‌برداری می‌رسد.

جهانگیری در پایان از افتتاح پنج طرح در حوزه انرژی و ۴ پروژه در حوزه صنعت و معدن و کمیته امداد خبر داد.

شهرستان حاجی آباد دارای ۳ بخش مرکزی، احمدی و فارغان، ۲ شهر حاجی آباد و فارغان، شش دهستان شامل دراگاه، طارم، فارغان، آشکارا، کوه‌ شاه و احمدی و حدود ۳۷۴ آبادی است که ۲۲۴ آبادی آن دارای سکنه است.

این شهرستان با حدود ۶۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

فرماندار حاجی‌آباد روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد نیز در گفت‌وگو با ایرنا، آغاز عملیات احداث و توسعه زیرساخت‌های جاده‌های روستایی در دهستان کوهشاه در بخش احمدی این شهرستان را از دیگر طرح‌های شاخص در این شهرستان عنوان کرد که این اقدام در راستای طرح مشارکتی بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان صورت می‌گیرد.

براساس این طرح مشارکتی در قالب تفاهم‌نامه، آسفالت ۳۵ کیلومتر از راه روستایی از راه‌های کوهشاه احمدی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت آغاز می‌شود.اعتبار این طرح مشارکتی را ۲۵۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha