بهره برداری از ۳۲طرح صنعتی ، معدنی و تجاری در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا -به مناسبت هفته دولت بهره برداری از ۳۲ طرح بخش صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان آغاز شد.

استاندار هرمزگان روزشنبه در آیین آغاز بهره برداری از ۳۲ طرح بخش صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان بیان داشت: برای بهره برداری از این طرح‌ها بیش از ۵۷ هزار و ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای ۷ هزار و ۹۲۲ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

فریدون همتی ادامه داد: از ۳۲ طرح قابل بهره برداری ۶ طرح صنعتی، معدنی و تجاری جزو طرح‌های مهم و ملی است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۷هزار و ۳۶۹ نفر در استان فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی واحدهای قابل افتتاح بین ۶۵ تا ۱۰۰ درصدرصد و حجم سرمایه گذاری این ۶ طرح بزرگ و ملی ۵۵ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: فضای استان، کار و تلاش برای مردم است و دولت نیز همین را می‌خواهد تاباکار و تلاش و حمایت از همه اندیشه‌ها گام‌های بزرگ برداریم‌ و اگر قصد کار و خدمت باشد می‌توان با هم کار کرد و کارهای بزرگی نیز انجام داد.

هفت درصد قیر جهان در هرمزگان تولید می‌شود

یکی از طرح‌ها واحد تولیدی انواع قیر شرکت پتروکالای هکمتان بود که مدیرکل صنعت معدن و تجارت هرمزگان پیرامون آن گفت: هفت درصد قیر جهان در این استان تولید می شود و افزون بر ۷ میلیون تن ظرفیت سازی انجام شده است.

خلیل قاسمی ادامه داد: امید می رود ارز آوری و ارزش افزوده این بخش را شاهد باشیم، سرمایه گذاری بیش از ۱۵۶ هزار و ۹۳۴ میلیون ریال و اشتغال مستقیم قریب به ۶۰ نفر عصر امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.

محصولات تولیدی شرکت پتروکالای هکمتان تولید قیر ۴۰/۵۰ با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن؛ تولید قیر ۶۰/۷۰  با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن؛ تولید قیر ۸۵/۱۰۰ با ظرفیت ۷۵ هزار تن؛ بسته بندی قیر با ظرفیت ۳۷۵ هزار تن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha