۷۴ طرح در بیجار و سروآباد به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج - ایرنا - همزمان با هفته دولت ۷۴ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در شهرستان‌های بیجار و سروآباد و همچنین ۹۰ طرح برقرسانی در مناطق مختلف استان کردستان با ۷۳۱ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان سروآباد روز یکشنبه اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت ۲۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بیش از ۱۴۶ میلیارد ریال در شهرستان سروآباد به بهره برداری می رسد.

یوسف باشی افزود: این پروژه ها شامل ۱۹ طرح  عمرانی با اعتبار ۹۲ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال و هشت پروژه اقتصادی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال است که توسط جهاد کشاورزی، دهیاری ها، شهرداری سروآباد، بنیاد مسکن، برق رسانی، راهداری، گاز رسانی، کمیته امداد و سپاه اجرا شده است.

وی یادآور شد: اجرای طرح هادی روستایی، اصلاح و تبدیل شبکه هوایی فشار ضعیف برق روستایی، احداث مسکن مشارکتی، لکه گیری آسفالت محور ارتباطی سروآباد کامیاران، آسفالت سه کیلومتر راه روستایی، گاز رسانی به یک روستای بخش هورامان، توسعه باغات کشاورزی، احداث مزرعه پرورش ماهیان سردآبی و افتتاح مجتمع گردشگری شه م از مهمترین طرح هایی است که به بهره برداری می رسد.

باشی اضافه کرد: پروژه احداث سالن پهلوانی و زورخانه ای سروآباد، اجرای کوچه باغ فرهنگیان، اجرای پروژه آشیان سریر شهرداری سروآباد و احداث خیابان ۱۴ متری متصل به بلوار کشاورزی از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت مورد بازدید و بررسی قرار می گیرد.

وی هفته دولت را بهترین فرصت برای معرفی و بیان عملکرد و خدمات دولت به مردم دانست و گفت: مهمترین هدف دولت خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم است و در این راستا مسوولان و مدیران اجرایی بایستی خدمات دولت را بیشتر در بین مردم تبیین و معرفی کنند.

باشی تاکید کرد: علیرغم تحریم‌های ناجوانمردانه و همه جانبه دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی، خدمت رسانی به مردم متوقف نشده و همچنان ادامه دارد لذا همه افراد جامعه باید قدردان خدمات و تلاش های دولت و نظام باشند.

۴۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در بیجار به بهره برداری خواهد رسید

فرماندار شهرستان بیجار نیز از افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در بیجار خبرداد و گفت: برای این تعداد پروژه اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال هزینه شده است.

علی اکبر ورمقانی اظهار داشت: پروژه های قابل افتتاح هفته دولت در بیجار شامل سه طرح احداث و نوسازی مدارس، ۱۵ طرح گازرسانی به روستاهای شهرستان توسط شرکت گاز بیجار، یک طرح منابع طبیعی، سه طرح جدول بندی، زیرسازی و آسفالت روستای بخشداری کرانی، ۱۸ پروژه در بخش کشاورزی شهرستان، چهار پروژه در حوزه توزیع برق و تعدادی دیگر در حوزه های محیط زیست و مخابرات از جمله مهمترین عناوین پروژه های قابل بهره برداری است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح های آموزش و پرورش شهرستان، سه مدرسه در روستاهای دولتکند، خاندانقلی و اشرف‌آباد با اعتباری بالغ بر۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

ورمقانی تاکید کرد: یکی از مهمترین خدمات دولت تدبیر و امید در افزایش دسترسی عموم جامعه به منابع انرژی پاک از جمله گاز طبیعی، ۱۵ پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان بیجار و کلنگ زنی مجتمع های گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۴۹ میلیارد ریال با حضور مردم به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی شهرستان پروژه های قابل افتتاح موجب تثبیت اشتغال جوانان شده است گفت: ۱۸ پروژه این بخش با اعتباری بالغ بر ۳۱۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۳۵۱ نفر به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: اجرای جدول بندی، زیر سازی و آسفالت روستاهای اسلام آباد، سراب و آغبلاغ طغامین با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال در قابل سه پروژه بخشداری کرانی به بهره برداری رسید.

ورمقانی تاکید کرد: در بخش برق رسانی به روستاها، اصلاح شبکه های فشار ضعیف شهری و روستایی و تقویت روشنایی معابر در قالب چهار پروژه و ۱۷ طرح، با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای شبکه تلفن همراه و ثابت و اینترنت، اداره مخابرات شهرستان بیجار با استفاده از منابع داخلی ۹ پروژه در قالب سویچ دیتای شهرستان به ۱۰ برابر، نصب تجهیزات اینترنت پرسرعت در مناطق یاسوکند، توپ آغاج، چنگ الماس، بادامستان، شهرک آفتاب و مرزبان از جمله این طرح ها می باشند.

هفته دولت امسال ۲۶ طرح در قالب ۴۰ پروژه با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال در حوزه های اقتصادی و عمرانی و گاز کشی و خیابان کشی و تک خوانی برق و برقرسانی به واحدهای صنعتی و روستاها و یک باب مدرسه و جابجایی روستای قورت دره در شهرستان بیجار به بهره برداری می‌رسد.

۹۰ پروژه برقرسانی در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز گفت: به مناسبت هفته دولت ۹۰ پروژه برق‌رسانی در این استان با ۳۶۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال اعتبار کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

هیوا لهونیان اظهار داشت: از مجموع پروژه‌های ذکر شده ۱۵ پروژه با اعتبار ۱۰۱ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شود و ۷۵ طرح دیگر نیز با اعتبار ۲۶۳ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: عمده این پروژه‌ها در بخش‌های مربوط به برق‌رسانی به نقاط مرزی سطح استان، توسعه زیر ساخت‌های شبکه‌ای و بهسازی شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف استان است.

لهونیان یادآور شد: تعداد ۳۶ پروژه نیز با بیش از ۱۸۱ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال در شهرهای استان و تعداد ۵۴ طرح با اعتباری بیش از ۱۸۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال در روستاها کلنگ زنی شده و یا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: برقرسانی به روستای دره‌مر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، برقرسانی به روستاهای لیوسفلی و علیا با چهار میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال اعتبار و برقرسانی به روستای کانی کبود در مریوان با چهار میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال، از جمله طرح‌های قابل افتتاح شرکت برق در هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در این هفته طرح برقرسانی به روستای قیصه بیجار با سه میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال اعتبار و اصلاح شبکه فشار ضعیف روستاهای آغچه‌کند، چغور قشلاق، آزادویس و حلوایی با ۶ میلیارد و ۹۱۴ میلثیون ریال هزینه، به بهره‌برداری می‌رسد.

لهونیان تاکید کرد: در این هفته عملیات اجرایی اصلاح ۲۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و تبدیل به کابل خودنگهدار روستاهای نساره، کسنزان، قلعه روتله، باقرآباد و کوله دیواندره با ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت، ۶۵۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی برای فیدر جدید از پست ایرانخواه دیواندره با ۶۲۰ میلیون ریال هزینه و اصلاح یک هزار و ۸۱۲ متر خط فشار متوسط هوایی روستاهای ظله‌جوب و میمنت‌آباد در قروه با ۲ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال هزینه، به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: اصلاح شبکه فرسوده روستای ماموخ سفلی سنندج با یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال اعتبار و اصلاح ۲۲.۷ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدارعباس‌آباد سنندج با ۱۸ میلیارد ریال هزینه، از طرح‌های قابل کلنگ‌زنی در هفته دولت است.

دوم تا هشتم شهریور به هفته دولت نامگذاری شده است. استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

در حال حاضر ۶۶۴ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای پنج خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha