۲ شهریور ۱۳۹۹، ۳:۴۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83918456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسماعیل هنیه با اردوغان دیدار کرد

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۳:۴۴
کد خبر: 83918456
اسماعیل هنیه با اردوغان دیدار کرد

تهران- ایرنا- «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس روز شنبه در رأس هیأتی به ترکیه سفر و با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور این کشور در استانبول دیدار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در قصر «وحیدالدین» در استانبول از هنیه استقبال کرد.

در این دیدار «هاکان فیدان» رئیس اطلاعات ترکیه، «فخرالدین آلتون» مسؤول ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه و «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه حضور داشتند.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ هیأتی از کادر رهبری حماس به ریاست هنیه در استانبول با رجب طیب اردوغان دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، رییس دفتر سیاسی حماس آغاز سال نو هجری قمری، اکتشاف میدان گاز طبیعی و افتتاح مسجد «ایا صوفیه» را به اردوغان تبریک گفت.

حماس افزوده است: این هیأت، اردوغان را در جریان تازه‌ترین تحولات فلسطین و به خصوص برنامه‌های رژیم اشغالگر برای الحاق اراضی کرانه باختری و غور اردن و اقدامات برای عادی سازی با رژیم اشغالگر که خنجری به پشت ملت فلسطین و حقوق مشروع آن بود، قرار داد.  

هیأت حماس همچنین با اردوغان درباره تلاش‌های ملی برای یکپارچه کردن مواضع فلسطینی‌ها در مقابله با طرح الحاق و رد سازش و همچنین تلاش‌های حماس برای تحقق وحدت ملی فلسطین صحبت کرد.

این هیأت از نقش ترکیه و مواضع آن در حمایت از فلسطین و مقاومت ملت آن و حقوق مشروع آن قدردانی کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس پیش‌تر گفته بود: تاریخ به کسانی که روابط خود را با رژیم اشغالگر عادی کردند، رحم نمی‌کند و مردم آنها را نمی‌بخشند و ملت ما هرگز تسلیم نخواهد شد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که پیش از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت‌های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تأمین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فرو بردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha