واحد ذخیره قیر شرکت پترو کالای هکمتان هرمزگان به بهره برداری رسید

بندرعباس- ایرنا- همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته دولت، مرحله نخست واحد تولیدی بسته بندی و ذخیره قیر شرکت پتروکالای هکمتان با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان واستاندار استان به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح گفت: شرکت پتروکالای هکمتان با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۰ نفر در شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس راه اندازی شده است.
خلیل قاسمی افزود: محصولات تولیدی شرکت پتروکالای هکمتان شامل تولید قیر۴۰.۵۰ با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن؛ تولید قیر ۶۰.۷۰ با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن، تولید قیر ۸۵.۱۰۰ با ظرفیت ۷۵ هزار تن وی بسته بندی قیر با ظرفیت ۳۷۵ هزار تن می‌باشد.
وی بیان داشت: کلنگ احداث مرحله نخست این کارخانه مردادماه ۹۸ به زمین زده شد و در کمتر از ۱۰ ماه مراحل ساخت آن به اتمام رسید.
 رییس هیات مدیره شرکت پتروکالا هکمتان نیز در این رابطه اظهارداشت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش در این طرح اختصاص داده شده است.
سامان کاویانی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری ثابت شرکت پتروکالای هکمتان شامل توسعه مرحله ۲ و سه،  افزون بر پنج هزار میلیارد ریال است و به ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش اعتبار نیاز دارد.
وی میزان اشتغالزایی مرحله نخست این شرکت تولیدی   را در حال حاضر ۷۰ نفر عنوان کرد که در مراحل توسعه   به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.
رییس هیات مدیره شرکت پتروکالا هکمتان با بیان اینکه تمام سرمایه گذاری این طرح توسط بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: فازهای توسعه این طرح به حمایت بانک‌ها و مسوولان حوزه اقتصادی کشور نیاز خواهد داشت.
در هفته دولت در مجموع ۳۲ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هرمزگان با سرمایه گذاری بیش از ۵۷ هزار و ۶۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha