۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 1822
کد خبر: 83918859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه باید از دست اندرکاران امربه معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری کند

کرمان - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با بیان اینکه رسالت رسانه‌ها در تبیین امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فریضه واجب الهیاست گفت: رسانه ها باید از همه دست اندرکاران امربه معروف و نهی از منکر مطالبه گر باشند.

به گزارش ایرنا ، سردار محمد مطهری  با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته دولت افزود: امروز دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ذهن های مردم را هدف قرار داده اند و باید همانند یک سرباز تلاش کنیم تا  اهداف دشمنان ناکام کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند با حرف و ایده های نو و گیرا در راستای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشند گفت: هرساله هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر است زیرا پیام امام حسین (ع) در مکتب عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال را نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: همه فعالیت‌های ستاد با هشتک های عمومی " بی تفاوت نباشیم" دنبال می‌شود. 

سردار مطهری با اشاره به اینکه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از ۳۱ مردادماه تا ۶ شهریورماه  ادامه دارد گفت: روزهای این هفته با عناوین تشکل‌های مردمی و نظارت همگانی، سلامت اداری و مبارزه با فساد،مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت، امر به‌ معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری، امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی و امر به معروف و نهی از منکر و جهاد نام‌گذاری شده است.

وی افزود: سلامت اداری و مبارزه با فساد یکی از شعارهای اصلی هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال است. 

سردار مطهری تجلیل از خانواده شهدای سلامت و مدافعین سلامت، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به صورت مجازی، تجلیل از شوراهای فعال امر به معروف و نهی از منکر، غبارروبی گلزار شهداء در سراسر استان و برگزاری مسابقه کتابخوانی قانون حمایت از  آمران به معروف و ناهیان از منکر  از اهم برنامه‌های این هفته در سطح استان عنوان کرد. 

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی داریم در  حوزه اصناف و بازاریان و  مساجد و هیئت‌های مذهبی این شورا نیز تشکیل می‌شود و کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر هدایت، حمایت و نظارت است.  در اجرا ورود نمی کنیم؛ اجرا به عهده شوراهاست تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با بیان اینکه قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است تصریح کرد: مجازات افرادی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمران امر به معروف و نهی از منکر کنند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات نیز قابل تعویق نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: برخی از مطالب در فضای مجازی شبهاتی را در جامعه ایجاد می‌کند که باید پاسخ به این شبهات در این فضا انجام شود و مردم باید سواد رسانه‌ای‌ خود را در این راستا افزایش دهند تا از بازارسال و نشر این قبیل مطالب در فضای مجازی جلوگیری شوند. 

وی خاطرنشان کرد: کاری که مردم و جامعه باید انجام دهند فقط تذکر لسانی است تا یکدیگر را دعوت به خیر و نیکی کنیم و اگر بخواهند از  این مرحله بالاتر بروند باید دستگاه قضا و نیروی انتظامی ورود پیدا کند. 

وی خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه اول امسال۲۰۰ گزارش به طرح ناظر درباره کشف حجاب بانوان در خودروها اعلام شده که در مراحل بعدی از جمله تذکر  به ۸۰ مورد رسیده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha