سعید رسولی روز یکشنبه با گرامیداشت هفته دولت در آیین کلنگ زنی فاز نخست راهآهن بندر امام خمینی (ره) - شادگان - خرمشهر ( ایستگاه سربندر تا فولاد شادگان) در بندرامام خمینی(ره) بیان کرد: در گام نخست این پروژه فولاد شادگان به شبکه ریلی آغاز میشود.
وی افزود: بخش دیگر پروژه در خرمشهر است که عملیات اجرایی آن آغاز شده که با تکمیل آن ضمن اتصال فولاد شادگان به شبکه ریلی، این خط ریلی تا خرمشهر ادامه دارد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ادامه داد: تکمیل این پروژه خدمت ریلی دیگری برای مردم خوزستان خواهد بود.
وی افزود: فولاد شادگان با ظرفیت حمل و نقل ریلی ۲ میلیون تن بار در سال یکی از مراکز مهم بار صنعتی خوزستان است و در صورت اتصال به شبکه ریلی هزینه حمل و نقل آن کاهش چشمگیر خواهد داشت.
رسولی بیان کرد: گام دوم این پروژه پس از تامین اعتبار آغاز میشود.
گفتنی است طول گام نخست این پروژه ۳۰ کیلومتر است و قادر به جابهجایی ۲۵ تن بار است؛ سرعت قطار مسافری در این محور ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطار باری ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پیشبینی شده است. برآورد اولیه برای ساخت این پروژه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام شد.
پروژه نهایی شامل احداث ۱۱۰ کیومتر مسیر ریلی و احداث پنج ایستگاه به ارزش ۱۳هزار میلیارد ریال است.
اتصال بندر امام خمینی (ره) به شادگان، بندر خرمشهر _ شلمچه و بصره، جذب حمل و نقل ریلی صنعتی و غیرصنعتی منطقه و کاهش مصرف سوخت از جمله مزایای این پروژه است.
تکمیل پروژه ترانزیتی مهم راهآهن بندر امام خمینی (ره) - شادگان - خرمشهر باعث اتصال ایران به بندر بصره و سپس بندر لاذقیه سوریه و دریای مدیترانه میشود.
معاون وزیر راه:
راهآهن بندرامام-شادگان-خرمشهر محور ترانزیتی اتصال ایران به مدیترانه است
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
کد خبر:
83918888
اهواز - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل پروژه ترانزیتی مهم راهآهن بندرامام خمینی (ره) - شادگان - خرمشهر باعث اتصال ایران به بندر بصره و سپس بندر لاذقیه سوریه و دریای مدیترانه میشود.
نظر شما