کرونا ۴۲۵ میلیارد ریال به تالارها و رستوران‌های اراک خسارت وارد کرد

اراک - ایرنا - رئیس اتحادیه تالار و رستوران‌های اراک گفت: واحدهای فعال در این صنف با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ناشی از آن ۴۲۵ میلیارد ریال خسارت دیدند.

محمدعلی ملکی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر تالار رستوران به طور متوسط پنج میلیارد ریال در نتیجه بیماری و تعطیلی واحدهای صنفی در اراک زیان دیده است.

وی اظهار داشت: این واحدهای صنفی در ۱۲ ماه سال به علت فصل سرد، تعطیلات، ایام رحلت،  محرم و صفر غیرفعال هستند و تنها سه ماه از سال برای این صنف درآمدزایی دارد که با درگیرشدن کرونا این بخش خسارت زیادی را متحمل شد.

رئیس اتحادیه تالار و رستوران‌های اراک  خواستار عملی شدن قول  مسئولان مبنی بر پرداخت تسهیلات  شد و گفت: شماری از صاحبان تالارها و رستوران‌ها اراک به علت وضعیت بد اقتصادی مجبور شدند مجوز فعالیت را برای جلوگیری از زیان های بیشتر باطل کنند.

۲۳ هزارو ۱۳۳ واحد صنفی در قالب۳۸ اتحادیه در کلان شهر اراک در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت اقتصادی دارند.

بیماری کووید ۱۹ از اسفندماه سال گذشته در استان مرکزی شایع شد و در پی آن مسئولان برخی از کسب وکارها را تعطیل کردند یا برای آنها محدودیت قائل شدند.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۹ شهریور سال جاری ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha