۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 83919147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تروریست‌ها با حمایت نظام‌ سلطه، جنایت می‌کنند

رشت - ایرنا - رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: گروهک‌های تروریستی مورد حمایت دولت های سلطه گر همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس هستند و با حمایت و چراغ سبز آنها دست به ترور و جنایات مختلف می زنند.

زهره الهیان که به صورت ویدئو کنفرانس در پنجمین همایش اسوه های صبوری در رشت سخنرانی می کرد،  اظهار داشت: ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم که این تعداد از هموطنان ما در سنین مختلف و  از اقشار گوناگون توسط منافقان کوردل به شهادت رسیده اند حتی دانشمندان هسته ای ما نیز قربانی تروریسم کشورهایی همچون آمریکا شده اند و امروز رنج و درد خانواده های این شهدا امری پوشیده نیست.

نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ما باید از حقوق این خانواده ها دفاع کنیم و در مجلس نیز پیگیر احقاق حقوق ملت ایران به ویژه شهدای ترور باشیم و در مجامع بین المللی اقامه دعوا کنیم تا صدای مظلومیت این خانواده ها را به گوش سازمان ملل و کشورهای جهان برسانیم.

الهیان اضافه کرد: تعدای از نمایندگان مجلس،  رئیس جمهوری،  نخست وزیر و وزرا،  استانداران و اقشار مختلف مردم ما توسط منافقان به شهادت رسیده اند حال آنکه پرونده حقوق بشری و جنایات آمریکا علیه ملت ایران بسیار قطور است و نمونه بارز آن، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا و به شهادت رساندن بیش از ۳۰۰ هموطن ما است.

وی با تقدیر از انجمن دفاع از قربانیان ترور خاطرنشان کرد: این انجمن باعث شده تا روزی جهانی در سازمان ملل به نام قربانیان ترور ثبت شود و امید است این روز که گرامیداشت و احترام به قربانیان ترور است،  روزی باشد که پیگیر حقوق خانواده های آنان باشیم.

وی تصریح کرد: البته پیگیری حقوق این عزیزان برعهده دولت و مجلس است و ما از سازمان های مردم نهاد در این راستا نیز کمک می گیریم.

 وی عنوان کرد : البته در بحث مبارزه با تروریسم نیز دو جنبه داخلی و بین المللی وجود دارد که در بعد داخلی باید یک قانون جامع را برای حمایت از خانواده های آنان به تصویب برسانیم و در عرصه بین المللی نیز طبق ظرفیت هایی که داریم از آنها کمک می گیریم که در این امر خانواده های شهدای ترور ما را یاری خواهند کرد و از وزارت امور خارجه هم تقاضا داریم به طور جدی به وظایف قانونی خود در این بخش عمل کنند.    

  پنجمین همایش اسوه های صبوری به مناسبت رزو بین المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم روز یکشنبه با حضور مسئولان کشوری و مسئولان ارشد گیلان در رشت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha