۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83919252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش یک درصدی اهدای خون در گلستان پس از شیوع کرونا

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
کد خبر: 83919252
کاهش یک درصدی اهدای خون در گلستان پس از شیوع کرونا

گرگان - ایرنا ـ مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به هدیه خون ٢۰ هزار و ۵٣ گلستانی از ابتدای امسال تاکنون گفت که اهدای خون مردم استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مقایسه با قبل از شیوع این بیماری یک درصد کمتر شد.

سیدصادق بنی‌عقیل روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال گذشته ۲۰ هزار و ۱٨۰ گلستانی خون خود را اهدا کردند که این رقم امسال ۱۲۷ نفر کاهش یافت.

وی افزود: میزان مراجعه خانم‌ها در این مدت ۱.۵۷ درصد معادل هزار و ۳۱۱ نفر افزایش یافت.

بنی عقیل به پلاسماگیری از بیماران بهبودیافته کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: از آغاز روند پلاسماگیری در گلستان تاکنون ۳۰۷ نفر برای این کار مراجعه کردند که از ۲۱۰ فرد واجد شرایط پلاسما گرفته شد.

وی به مشکلات حوزه انتقال خون گلستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ شهر استان فاقد پایگاه انتقال خون هستند.

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان این که در تاسوعا و عاشورای پارسال ۷۰۰ واحد خون گیری در استان انجام شد اظهار امیدواری کرد این روند امسال و با وجود محدودیت های شیوع کرونایی همچنان ادامه یافته و اهدای خون مورد توجه اهالی استان قرار گیرد.

گلستان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند به خون دارد که از این تعداد، هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه با اعلام اینکه تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha