۳ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83919961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ شکارچی حیات وحش بوکان دستگیر شدند

۳ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۴۴
کد خبر: 83919961
۶ شکارچی حیات وحش بوکان دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: ۶ شکارچی که در این شهرستان اقدام به زنده‌گیری سهره طلایی می‌کردند، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این اداره شناسایی و دستگیر و از آنها ۲۶ قطعه سهره کشف شد.

آوات بازیار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۶ شکارچی متخلف که به صورت سه گروه ۲ نفره در محدوده مناطق "قادرآباد"،  ارتفاعات "نوبار " و " درویشان" به عنوان زیستگاه سهره، اقدام به زنده‌گیری این پرنده می‌کردند که توسط ماموران گشت و کنترل یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان سه رشته تور زنده‌گیری و ۲۶ قطعه سهره طلایی، چهار عدد قفس و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اضافه کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تحویل داده شدند.

"بازیار" با بیان اینکه سهره‌ها در یکی از زیستگاه‌های پرندگان در دامان طبیعت رها شدند، افزود: این شهرستان یکی از زیستگاه‌های متنوع جهت زیست سهره طلایی است که متاسفانه شاهد افزایش زنده‌گیری آنها در این منطقه هستیم.

سهره پرنده‌ای زیبا و آوازخوان از نسل قناری است که به‌علت داشتن صدایی دلنشین مورد توجه قرار داشته و به‌صورت غیرمجاز زنده‌گیری می‌شود؛ در ایران به جز در نواحی محدودی از جنوب شرق در سایر نواحی به تعداد فراوان دیده شده و تولید مثل نیز می‌کند.

در زمان مهاجرت این پرنده زیبا را می‌توان در داخل و حاشیه شهر نیز مشاهده کرد؛ برخی افراد سودجو این پرنده زیبا و خوش آواز را به منظور نگهداری در محیط‌های خانگی شکار و به عنوان یک پرنده زینتی خریدو فروش می‌کنند.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha