«محمود عسکری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محتواهای آموزشی هر یک از این بستههای الکترونیکی بر حسب نیاز و به نوع معلولیت دانشآموزان استثنایی طراحی شده و معلمان مدارس استثنایی استان مرکزی بهصورت فایل پی دی اف و فیلم در سامانه جامع آموزش مجازی این مطالب را با دانشآموزان کار میکنند.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه وزارت آموزش و پرورش، تهیه محتوای آموزش الکترونیک درس ریاضی پایه ششم و درس فارسی پایه دهم و دوازدهم متوسطه دوم دانش آموزان با نیازهای ویژه به استان مرکزی واگذار شدهاست.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: تهیه محتوای آموزشی الکترونیکی درس ریاضی پایه ششم دانش آموزان با نیازهای ویژه در این استان آغاز شده و پیشبینی می شود تا پایان سال تحصیلی جدید تهیه سایر محتوای الکترونیکی دروس کامل شده و بر روی شبکه شاد بارگذاری شود.
عسگری خاطرنشان کرد: تهیه محتوای آموزش الکترونیکی سایر دروس دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بارگذاری بر روی سامانه اسکولوژی در دستور کار اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی قرار دارد.
وی گفت: ۴۲۵ نیروی آموزشی موظفی و غیرموظفی در مدارس استثنایی استان مرکزی وظیفه آموزش و خدمت رسانی به دانشآموزان با نیازهای ویژه را برعهده دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی کمبود معلم را از جمله مشکلات مدارس استثنایی استان عنوان کرد و افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید کمبود ۵۰ معلم در مدارس استثنایی استان وجود دارد که در این راستا تامین و جذب نیرو از مدارس عادی و بهره گیری از ساعت بیکاری معلمان این اداره و بازنشستگان در دستور کار است.
عسگری افزود: یکهزار و ۱۶۳ دانش آموز با نیازهای ویژه در ۳۲ مدرسه ضمیمه و غیر ضمیمه و ۹ مرکز مشکلات ویژه یادگیری به تحصیل اشتغال دارند.
وی با یادآوری پرداخت ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه سرویس مدارس استثنایی از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیارد ریال هزینه سرویس سال گذشته با مشارکت این اداره پرداخت شده و با توجه به شیوع کرونا، اجرای فاصله اجتماعی و افزایش سرویس این مدارس هزینهها نیز افزایش یابد.
۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
نظر شما