تسهیلات ۵ میلیارد ریالی به تعاونی‌های جوانان پرداخت می‌شود

مهاباد- ایرنا- مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق تفاهم نامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جوانان خلاق و کارآفرین می‌توانند با تشکیل تعاونی تسهیلات پنج میلیارد ریالی دریافت کنند.

سجاد سالک روز دوشنبه در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی کامیار مهاباد اظهار داشت: جوانان ۱۸ تا ۳۹ ساله که دارای طرح خلاقانه و اشتغالزایی هستند می‌توانند با تشکیل یک تعاونی از تسهیلات بانکی پنج میلیارد ریالی بدون سپرده‌گذاری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: جوانان صاحب ایده‌های خلاق می توانند با مراجعه به ادارات تعاونی، کار و رفاه اجتماعی، یک تعاونی مخصوص جوانان تاسیس کرده و پس از تشکیل تعاونی این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه این سهمیه محدود است، گفت: پیش‌بینی امسال برای اهدای تسهیلات بانکی به حدود ۲۰۰ تعاونی جوانان است و صاحبان ایده‌های کارآفرین و اشتغالزایی فرصت را نباید از دست بدهند.

وی با اشاره به حمایت بخش دولتی به احداث فضاهای ورزشی توسط بخش خصوصی افزود: توسعه فضاهای ورزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد و دولت از ورود بخش خصوصی برای احداث سالن‌های ورزشی استقبال می‌کند.

"سالک" اضافه کرد: اگر بخواهیم جوانانی سالم و پویا داشته باشیم باید زمینه را برای ایجاد مکان‌های ورزشی و تفریحی سالم برای جوانان مهیا کنیم و برای این امر هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی هر چه در توان دارند، کوتاهی نکنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیینگفت: هم اکنون ۴۵ پروژه مختلف در بخش‌های بهداشت و درمان، ورزش و خدماتی در مهاباد در حال ساخت است که نشان می‌دهد مسوولان دولتی توجه ویژه‌ای به این شهرستان دارند.

جلال محمودزاده افزود: از پروژه‌های مهم این شهرستان می‌توان به احداث ۲ بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی و پروژه ورزشگاه آزادی مهاباد و پارک آبخیز ماموستا ""هه‌ژار" با مساحت ۱۱۰ هکتار اشاره کرد.

امروز به مناسبت هفته دولت با حضور مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی سه طرح عمرانی، فرهنگی و ورزشی با ۳۳۵ میلیارد ریال هزینه، به بهره‌برداری رسیده و عملیات احداث یک مدرسه نیز در مهاباد آغاز شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، امسال ۳۵ طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی با اعتبار بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال طی هفته دولت در این شهرستان افتتاح می‌شود.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رئیس جمهوری) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر) ۲ دولت‌مرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.

سال گذشته نیز ۳۵ طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی با اعتبار ۸۷۴ میلیارد ریال طی هفته دولت در این شهرستان افتتاح شده بود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha