روز پنجم، روز استقلال؛ طلسم ۴۵ ساله پرسپولیس می‌شکند؟

تهران- ایرنا- استقلال و پرسپولیس برای چهارمین بار در روز پنجم ماه به مصاف هم می‌روند؛ در سه دیدار قبلی هیچوقت پرسپولیس برنده نبوده و آخرین گل این تیم در این روز به رقیب سنتی به ۴۵ سال قبل برمی‌گردد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی باید روز چهارشنبه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر بروند. دیداری که می‌تواند حوادث جالبی را در دل خود داشته باشد.

این چهارمین تقابل سرخابی‌های پایتخت در روز پنجم ماه است. پیش از این سه بار در طول تاریخ این اتفاق رخ داده بود که ماحصل آن برتری محسوس تیم آبی‌پوش پایتخت بوده است.

اولین بازی روز پنجم ۲ تیم به دربی شماره ۱۷ برمی‌گردد. جایی که استقلال با نتیجه سه بر یک از سد حریف سنتی خود گذشت. غلامحسین مظلومی(۲) و عباس مژدهی برای استقلال موفق به گلزنی شدند و تک گل تیم پرسپولیس به وسیله صفر ایرانپاک زده شد. آن دیدار در تاریخ پنج اردیبهشت سال ۱۳۵۴ برگزار شد و در چارچوب مسابقات جام تخت جمشید بود.

دیدار دوم در تاریخ پنجم اسفندماه سال ۱۳۷۹ بود. جدالی که در چارچوب لیگ آزادگان به انجام رسید و استقلال با نتیجه یک بر صفر از سد رقیب خود گذشت. تک گل بازی به وسیله علیرضا اکبرپور زده شد. دیدار سوم هم در تاریخ پنجم شهریورماه سال ۱۳۹۹ و در لیگ هجدهم برگزار شد که پرسپولیس و استقلال به تساوی بدون گل رضایت دادند.

حالا باید دید در چهارمین دیدار چه نتیجه‌ای به دست می‌آید. فعلا که استقلال در این روز به دو برد و یک تساوی رسیده و در دو بازی اخیر هم گلی نخورده و از آخرین گلی که در روز پنجم وارد دروازه‌اش شده ۴۵ سال می‌گذرد. اما شاید تیم یحیی گل‌محمدی در این پیکار توانست طلسم‌شکنی کند. این اولین بازی روز پنجم دو تیم در چارچوب رقابت‌های جام حذفی نیز محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha