حسن خلج طهرانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل حجم زیاد تخلیه مواد معدنی هوپرهای بتنی که باعث خوردگی شدید و ایجاد حفرهها شده بود، نارضایتی صاحبان کالای کارخانههای داخلی را به همراه داشت که تعمیرات آن توسط متخصصان توانمند انجام شد.
وی از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای مدیریتی یاد کرد و بیان داشت: همچنین تعمیر کف دامپر جنوبی و تعویض باکس واگن برگردانهای شمالی و جنوبی از جمله پروژههای مهم به منظور جلوگیری از شکستن مداوم و توقف در تخلیه به شمار میرود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیجفارس خاطر نشان کرد: این تعمیرات باعث شد تا بسیاری از هزینهها نسبت به خریداری مشابه خارجی آن کاهش یابد به طوری که مجموع این دو طرح حدود ۵ میلیاردریال برآورد میشود.
طهرانی اظهار داشت: این در حالی است که هزینه هر یک از این باکسهای آلمانی وارداتی ۲۰میلیارد ریال برآورد شد ولی کیفیت ساخت و تعمیرات داخلی آنها از نمونه خارجی بیشتر است.
وی عنوان کرد: برای کنترل گرد و غبار ناشی از تخلیه و بارگیری در منطقه به دلیل کمبود آب، از آبخورهای پساب تصفیه فاضلاب کارخانههای داخلی و پالایشگاه استفاده شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیجفارس تصریح کرد: البته با توجه به تغییرات خطوط انتقال آب، احداث لوله جدید و همچنین نصب پمپ برای پاشش بر روی دپوی مواد معدنی استفاده شد که تاکنون بیش از ۹۰درصد این طرح انجام گرفته و بقیه در دست اقدام است.
طهرانی ادامه داد: با اجرای این طرح ماهیانه ۴هزار مترمکعب در شستشوی تجهیزات و فضای سبز صرفهجویی میشود که در حال حاضر راهاندازی سیستم پاشش آب بر روی دپوی مواد معدنی برای پیشگیری از آلودگیهای زیستمحیطی بسیار تأثیرگذار است.
به گفته وی؛ اصلاح و احداث خطوط ریلی به طول یکهزار و ۳۵۰متر با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال، راه اندازی کارگاه سیمپیچی موتورهای الکتریکی و تعمیرات انواع گیربکسها در کارگاه مکانیک در هفته دولت سال جاری انجام گرفته است.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیجفارس با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهز به نوار متحرک تخلیه و بارگیری به طول ۳۲ کیلومتر به عنوان قطب تولید فولاد و آلومینیوم و فلز روی با جذب ۴ میلیارد دلار سرمایهگذاری در یک دهه گذشته و ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۱ هزار و۵۰۰ نفر در غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
این منطقه ویژه در کیلومتر ۱۳ بزرگراه شهید رجایی در غرب بندر عباس واقع شده است.این منطقه در دیماه سال ۱۳۷۶ بر اساس مصوبه هیات وزیران با نام منطقه ویژه معادن و فلزات تاسیس و از شهریورماه ۱۳۸۴ به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و سپس با اضافه شدن عبارت اقتصادی در ابتدای سال ۸۸ به منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تغییر نام داد.
منطقه ویژه اقتصادی خلیجفارس، از شمال به کوههای پولادی پالایشگاههای هشتم، ستاره خلیج فارس و هرمز و از جنوب به اسکلههای تخلیه و بارگیری مواد معدنی و مواد نفتی، آبهای آزاد و خلیج فارس، از غرب به بندر شهید رجایی و از شرق به نیروگاه هزار و ۲۰۰ مگاواتی توانیر و شهر بندرعباس و خطوط ریلی مرتبط و شرایط متمایزی را پدید آورده است.
فعالیتهای شرکت با عملیاتی شدن سایت جنوبی و احداث ساختمانهای اداری، حصارکشی سایت میانی، احداث شبکههای راه و تاسیسات، هتل پنج ستاره خلیج فارس، کارخانجات آب شیرین کن، پلهای روگذر به محور شهید رجایی و راه آهن شروع و با ادغام شرکت نورد بندرعباس (بارکو) و ملحق شدن اسکلههای تخلیه و بارگیری مواد معدنی، نفتی و استقرار گمرک با عملیاتی شدن سایتها محقق گردید و هم اکنون با توجه به استقرار صنایع بزرگی نظیر فولاد، آلومینیوم و سایر صنایع، این منطقه به قطب صنعت فولاد، آلومینیوم، آند، تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی و انرژی برق تبدیل شده است.
نظر شما