۱۴۴میلیارد ریال به مستمری بگیران در هرمزگان پرداخت شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: احکام متناسب سازی حقوق ۳۶هزار نفر مستمری بگیر در هرمزگان صادر و ۱۴۴میلیارد ریال در قالب آن به مستمری بگیران این استان پرداخت شد.

سید فاضل حیدری بلوکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سازمان براساس بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی مکلف به انجام متناسب سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای قانون یاد شده است.

وی ادامه داد: متناسب سازی مبتنی بر قواعد بیمه ای و عدالت بیمه طراحی شده و از این نظر با دو مرحله قبل در سال‌های ۸۱ و ۸۸ تفاوت دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان بیان داشت: در صندوق های بیمه ای محاسبه مستمری های و مبالغ متناسب سازی براساس دو شاخص مهم مبلغ پرداختی حق بیمه بیمه شدگان و آورده آنها به صندوق (دستمزد مشمول کسر حق بیمه) و مدت و سابقه پرداخت بیمه (میزان سابقه پرداخت حق بیمه) محاسبه می شود.

به گفته حیدری بلوکی، فرمول متناسب سازی به گونه ای هست که افرادی که سنوات بیمه پردازی بیشتری دارند، دریافتی بالاتری در دوران برقراری مستمری ها داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اعم از بازنشستگان، بازماندگان و از کار افتاده را مشمول طرح متناسب سازی هستند و مستمری آنها براساس حق بیمه و مدت بیمه پردازی از زمان برقراری، محاسبه و جبران می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان افزود: افزایش ها در سه سطح حداقل بگیران (کف بگیران)، میانگین بگیران، حداکثر بگیران (سقف بگیران) انجام شده و در کنار افزایش ناشی از متناسب سازی براساس فرمول، ضریب ترغیب برای مستمری بگیرانی که سابقه آنها بالا ۲۵ تا ۳۵ سال است، در نظر گرفته شده است.

حیدری بلوکی خاطرنشان کرد: مستمری بگیرانی که سنوات پرداخت حق بیمه آنان از ۳۰ سال به بالا تا ۳۵ سال باشد، مستمری و مزایای جانبی آنان از ۲۸میلیون ریال و مستمری بگیران که سنوات آنان از ۳۵ سال به بالاست، از ۳۰میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

به گفته وی، مبلغ پرداخت شده به ۳۵ هزار و ۹۸۴ نفر مستمری بگیر در هرمزگان بابت متناسب سازی حقوق رقمی افزون بر ۱۴۴ میلیارد و ۵۵۹ میلیون و ۸۸۲ هزار ریال است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان افزود: مبلغ افزایش شامل افرادی که سابقه کمتر از یک سال دارند و به دلیل حادثه ناشی از کار، در شمار افراد از کار افتاده کلی به شمار می روند، نیز می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha