همایش انتخاباتی جمهوریخواهان؛ فریب رای دهندگان آمریکایی

تهران –ایرنا –پس از پایان  نخستن شب از همایش انتخاباتی جمهوریخواهان که در آن بطور رسمی دونالد ترامپ  نامزد این حزب اعلام شد، شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی آن را فریفتن رای دهندگان آمریکایی از طریق موجه جلوه دادن ترامپ توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه درباره توصیفاتی که در شب گذشته در مدح ترامپ گفته شد، نوشت: در این همایش شخص ترامپ بعنوان یک «زمامدار»، «مبتکر»، «دوست سیاهپوستان» و فردی که خود را سپری در برابر حملات علیه ارزش های آمریکایی قرار داده است، وصف شد.

تحلیلگر این شبکه خبری در انتقاد از ترامپ می افزاید: همگان می دانند که منتقدان، ترامپ را بعنوان تهدیدی علیه دموکراسی آمریکایی می نگرند.

سی ان ان در ادامه تحلیل انتقادی خود از برگزاری اولین شب همایش جمهوریخواهان نوشت: چنین تناقض گویی ها در مقابل رفتاری که ترامپ تاکنون از خود نشان داده است، نشانگر ابتذال ترامپی است که نمی تواند فردی قابل اعتماد و با ثبات برای ریاست جمهوری باشد.

این رسانه خبری آمریکا می نویسد: در همایش جمهوریخواهان با حمله به جوبایدن نامزد حزب دموکرات تلاش کردند تا ذهن رای دهندگان میانه رو را تحت تاثیر قرار دهند و وی را به  «اسب تروا» یی تشبیه کردند که قرار است با پیروزی وی «مارکسیست» ها، «رادیکال» ها، شهرهای آمریکا را به آتش بکشند.

تحلیلگر این شبکه خبری در ادامه می افزاید: سخنرانی «تیم اسکات» سناتور سیاهپوست ایالت کارولینای جنوبی در مدح ترامپ دراین همایش نمی تواند نظر رای دهندگان سیاهپوست را نسبت به وضعیتی که ترامپ طی این مدت نسبت به آنها داشته است را تحت تاثیر قرار دهد؛ رای دهندگان آفریقایی تبار آمریکایی که آرای آنها در این انتخابات مهم به شمار می رود.

جمهوریخواهان این هفته درهمایش خود باید به اتهاماتی که از سوی دموکرات ها مطرح شده، همچون خود محور بودن، هرج و مرج طلب و مناسب نبودن ترامپ برای ریاست جمهوری پاسخ دهند.

از جمله مواردی که این شبکه خبری آمریکایی به آن پرداخت،  فریفتن رای دهندگان آمریکایی به عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا بود.

 از جمله افرادی که تاثیر به سزایی در همایش شب گذشته جمهوریخواهان داشت، «امی فورد» (Amy Ford)، پرستاری است که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را در ایالت های نیویورک و تگزاس مورد درمان قرار داد.

فورد دراین همایش مدعی شد: بدون تردید اقدام سریع ترامپ  باعث نجات جان هزاران نفر در دوران همه گیری ویروس کرونا شد.

سی ان ان در انتقاد از این تمجید نوشت: دیدگاه فورد نمی تواند در برگیرنده تمامی پاسخ ها به همه گیری ویروس کرونا در آمریکا باشد، ویروسی که شمار  جان باختگان مبتلا به آن در آمریکا از ۱۸۰ هزار نفر فراتر رفته است.

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: حزب جمهوریخواه مدت ها است که از زمان بر سرکار آمدن ترامپ به سمت «پوپولیسم»، «ناسیونالیسم راست»، رفته است و این مساله نمی تواند مورد قبول رای دهندگانی که موافق  چنین نگرشی نیستند، قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، مجمع ملی حزب جمهوریخواهان دوشنبه در نخستین نشست خود، به طور رسمی دونالد جی ترامپ را با اکثریت آرا به عنوان نامزد انتخاباتی این حزب در رقابت‌ ریاست جمهوری امسال آمریکا برگزید.

به این ترتیب دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا باید در ۱۳ آبان با جو بایدن نامزد حزب دموکرات به رقابت بپردازد؛ رقابتی که به اعتقاد کارشناسان برخلاف پیش بینی ها، برای ترامپ بسیار سخت و نفسگیر است.

**۱۳۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha