کشف زغال و چوب جنگلی قاچاق در ملایر

همدالن- ایرنا- رییس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از کشف و ضبط بیش از ۱۰ تن چوب جنگلی و سه تُن زغال چوب بدون مجوز در این شهرستان خبر داد.

علی ده پهلوان روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی مستقر در ایست و بازرسی حرم آباد ملایر هنگام کنترل مسیرهای منتهی به شهرستان به یک دستگاه کامیون با بار چوب مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون، ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق و بدون مجوز به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال را توقیف کردند علاوه بر این سه تُن زغال چوب غیر مجاز نیز توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در حین گشت و مراقبت کشف و ضبط شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر بیان کرد: برخورد قاطعانه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با ورود انواع کالای قاچاق و غیر مجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع ارزشمند و ثروت ملی در دستور کار قرار دارد.

ده پهلوان عنوان کرد: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون دریافت مجوز اقدام به حمل این چوب‌ها به مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده تخلف، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع برخورد قانونی می‌شود.

وی قاچاق چوب را حراج سرمایه ملی دانست و از شهروندان و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه‌های ملی، قطع درختان جنگلی، حمل چوب و زغال، موضوع را در تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر اظهارداشت: در سال‌های اخیر در کنار معضلاتی چون تغییر اقلیم و خشکسالی، قاچاق چوب توسط سود جویان به یک معضل تبدیل و دامن‌گیر درختان جنگل‌ها و مراتع کشور شده است و سودجویان سرمایه‌های ملی که متعلق به نسل‌های آینده را نشانه گرفته‌اند.

ده پهلوان افزود: اداره منابع طبیعی ملایر توجه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق چوب در این شهرستان دارد و بر این اساس مقصدهای حمل چوب مانند کارخانجات چوب‌بری، کارگاه‌ها و انبارهای سطح شهرستان را به صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌دهد.

تعزیرات همدان مرغ فروش متخلف را ۳۰۰ میلیون ریال جریمه کرد

 مدیرکل تعزیرات حکوکمتی همدان گفت: یک مرغ فروش متخلف به‌دلیل عرضه خارج از شبکه یک تن مرغ تنظیم بازار توسط تعزیرات حکومتی این استان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

داریوش جودکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت یکی از مرغ فروشی‌های بازار مرکزی همدان یک تُن مرغ تنظیم بازار به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال را از توزیع کنندگان خریداری و در زیرزمین مغازه خود اقدام به خُرد و شنیسل کردن آنها کرده و به چند برابر قیمت به رستوران‌ها می‌فروخت.

وی اضافه کرد: در این خصوص پرونده‌ای در شعبه هفتم اداره کل تعزیرات حکومتی همدان تشکیل شد و پس از کارشناسی و احراز تخلف، متصدی واحد متخلف به اتهام عرضه خارج از شبکه به پرداخت جریمه در حق دولت محکوم شد. 

جودکی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف موضوع را از طریق تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل تعزیرات، تلفن گویای ۱۲۴، سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن وتجارت و تارنمای t۱۳۵.ir اطلاع رسانی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha