۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84016230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاه اردن: فلسطین همچنان مسأله محوری منطقه است

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۰۳
کد خبر: 84016230
شاه اردن: فلسطین همچنان مسأله محوری منطقه است

تهران- ایرنا- شاه اردن روز سه‌شنبه در نشست سه‌جانبه سران اردن، عراق و مصر، گفت: فلسطین همچنان مسأله محوری در منطقه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، «عبدالله دوم» در این نشست افزود: ما همچنان به راه حل ۲ کشوری که به اشغالگری اسرائیل پایان می‌دهد و به تشکیل کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷، معتقدیم.

وی ادامه داد: نشست امروز ما، بسیار مهم است به ویژه در شرایط خاصی که منطقه و جهان شاهد آن است.

شاه اردن اضافه کرد: وقوع سریع وقایع در منطقه ما و دخالت برخی طرف‌های خارجی، هماهنگی و اقدام مشترک را ایجاب می‌کند.

عبدالله دوم بیان کرد: امنیت غذایی، بزرگترین چالش سال ۲۰۲۱ خواهد بود و نیاز است که تلاش‌های خود را متحد کنیم و به فکر راه حل‌هایی برای این موضوع باشیم.

شاه اردن در پایان خطاب به نخست وزیر عراق و رییس جمهوری مصر تأکید کرد: حضور شما امروز در کنار من برای مشورت، هماهنگی و همکاری‌های فی ما بین ماه‌های آینده، مایه خرسندی اینجانب است.

عبدالله دوم پیش از این نشست با مصطفی الکاظمی گفت وگو کرده بود و دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه عراق و اردن، مهمترین پرونده‌های مشترک و تحولات منطقه گفت وگو کردند.

در نشست امان، همکاری‌های اقتصادی و مشارکت میان سه کشور و همچنین افزایش سرمایه گذاری و روابط تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، حاضران در نشست سه جانبه امان درباره مسائل منطقه‌ای و موضوع‌هایی که به امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

نخستین نشست سه‌جانبه سران این کشورها در مارس ۲۰۱۹ (فروردین ۹۸) در قاهره و دومین آن نیز سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۹۸) در نیویورک آمریکا برگزار شده بود.

نشست قاهره بر همکاری اقتصادی میان سه کشور و توسعه و گسترش مناطق صنعتی مشترک و همکاری در بخش‌های انرژی، تأسیسات زیربنایی و بازسازی متمرکز بود.

اما در نشست نیویورک سه رهبر عرب بر اهمیت دستیابی ملت فلسطین به تمام حقوق مشروع خود و در مقدمه آن تشکیل یک کشور مستقل به مرکزیت قدس شرقی و در چارچوب راه‌حل تشکیل ۲ کشور مستقل تأکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha