تولیت آستان قدس: امنیت مرهون نیروهای مسلح است

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: امنیتی که امروز بر کشورمان حاکم می‌باشد مرهون حضور و تلاش مخلصانه، مسولانه و جوانمردانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز چهارشنبه در جمع فرماندهان و نیروهای قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد افزود: ظرف ۲۰۰ سال اخیر تا پیش از جنگ تحمیلی هشت ساله همزمان با وقوع هر جنگی برای ایران بخشی از خاک کشور به دست دشمنان افتاد.

وی ادامه داد: با این وجود دشمنان در جنگ تحمیلی نتوانستند کوچکترین بخشی از کشورمان را در تصرف خود نگهدارند.

تولیت آستان قدس گفت: به این ترتیب تنها جنگی در ایران که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشورمان را از آن جدا کند هشت سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: این موفقیت حاصل و برگرفته از اخلاص، احساس مسوولیت و جوانمردی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران بوده است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ادامه داد: یکی از نعمتهای بسیار ارزشمندی که می‌بایست خداوند متعال را بخاطر آن عبادت نماییم نعمت امنیت برای انسان است.

وی در ادامه سخنانش در جمع فرماندها و نیروهای قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا به ایام محرم نیز اشاره و بیان کرد: عاشورا تا آخرالزمان ماندگار است زیرا شهیدان عاشورا نسبت به امام زمان خود معرفت و بصیرت داشتند. 

تولیت آستان قدس رضوی همچنین عملی را ارزشمند دانست که احسن باشد و گفت: دو رکعت نماز در راه خدا که با معرفت همراه باشد، بهتر از هزار رکعت نماز بی‌معرفت است.

وی افزود: می‌بایست بر عقل، معرفت و بصیرت خود بیافزاییم زیرا به فرموده پیامبر عظیم‌الشان اسلام "یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است" لذا انسان در سایه معرفت است که می‌تواند به خدا می‌رسد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha