۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84017066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارزش کالاهای صادراتی از استان سمنان امسال چهار برابر واردات بود

سمنان- ایرنا- مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: طبق آمار ارزش کالاهای صادراتی از مبدا گمرک استان امسال چهار برابر واردات بود که نشان از مثبت بودن تراز تجاری استان است.

به گزارش ایرنا، علی سعدالدین روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل گمرک استان سمنان ابراز داشت: ۶۵ شرکت فعال صادراتی امسال ۹۶ هزار و ۴۴۲ تن کالا به ارزش ۷۹ میلیون و ۳۷۸ هزار دلار از مبدا گمرک استان صادر کردند و  ۵۸ قلم انواع کالا مانند سیمان، کاشی، سرامیک، ظروف یکبار مصرف، پودر شوینده به ۳۶ کشور جهان در پنج ماه نخست امسال صادر شد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۱۸.۵ میلیون دلار  امسال از ۱۴ کشور دنیا ار گمرگ استان سمنان ترخیص شد.

سعدالدین خاطرنشان کرد: پنج ماه نخست امسال با احتساب ضمانت‌نامه‌ها گمرک استان سمنان بالغ بر ۹۲ هزار و ۷۱۱ میلیون ریال درآمد داشت که از این میزان ۲۷ هزار و ۳۱۸ میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده بود.

وی تصریح کرد: پنج ماه نخست امسال ۵۷ بسته مرسوله پستی به وزن ۳۹۷ کیلوگرم و با ارزش۱۴ هزار و ۳۱۷ دلار از مبدا گمرک استان سمنان صادر و هشت بسته پستی به ارزش سه هزار و ۲۷ دلار در این گمرک ترخیص شد.

مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: پنج ماه نخست امسال ۱۶ پرونده به ظن قاچاق به ارزش ۶۰ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال و به وزن یک میلیون و ۱۷۹ هزار کیلوگرم در گمرک استان تشکیل شد.

وی گفت: طبق آمار سال ٩٨، صادرات استان ۱۱ برابر واردات بود و این آمار به معنی مطلوب بودن عملکرد تجارت خارجی با وجود تحریم‌ها است.

وی افزود: ۲۶۸ هزار و ۴۲۳ تن کالا به ارزش بیش از ۲۳۹ میلیون دلار در سال ۹۸ با عنوان رونق تولید از گمرک استان سمنان به دیگر کشورهای جهان صادر شد.

سعدالدین  بیان کرد: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از مبدا گمرک استان سمنان در سال گذشته ۸۹۲ دلار بود که نسبت به سال ۹۷ ارزش دلاری کالاهای صادراتی افزایش ۶۱ درصدی داشت.

مدیر کل گمرک استان سمنان یادآور شد: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی از مبدا گمرک استان سمنان در سال گذشته ۲ هزار و ۷۴۶ دلار بود و بیشتر کالاهای ترخیص شده از گمرک استان سمنان ماشین‌آلات با فناوری برتر بود.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha