تشدید نظارت دامپزشکی آذربایجان‌غربی بر ذبح دام در روزهای تاسوعا و عاشورا

ارومیه- ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام، تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در استان تشدید می‌شود.

سیدغلامرضا ملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۵ نیروی فنی دامپزشکی در قالب ۴۷  اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی اعم از ۲۰  اکیپ ثابت و ۲۷  اکیپ سیار در سطح استان آماده پذیرش دامهای نذری جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است.  

وی بیان کرد: برخی افراد برای ادای نذر خود در ماه محرم اقدام به قربانی دام در  معابر عمومی و برخی اماکن مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا می‌کنند که این اقدام به دلیل خطر انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام و بیماری کرونا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی جامعه است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در این راستا به شهروندان توصیه می‌شود دام های خود را جهت قربانی به کشتارگاه‌های دام در سطح استان منتقل کنند تا با رعایت اصول بهداشتی و تحت کنترل ناظرین ذبح بهداشتی و شرعی مستقر در کشتارگاه ذبح شده و گوشت استحصالی دارای تایید بهداشتی را جهت مصرف نذر تحویل بگیرند.

وی بیان کرد: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت های نذری و  قربانی و تأمین بهداشت عمومی، با هماهنگی که با استانداری، فرمانداریها، شهرداریها و هیئت های عزداری انجام شده، کشتارگاههای دام در سطح استان در شهرستان ها با رعایت پروتکلهای بهداشتی مرتبط با کوید ۱۹، آماده پذیرش دام های قربانی و ذبح آنها از ساعت هفت صبح تا ۱۳ در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)  می‌باشند و بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی نیز در محل کشتارگاه حضور خواهند داشت.

ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۸۴۸ و شماره تلفن ۱۵۱۲  آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

روزهای شنبه و یکشنبه هشتم و نهم شهریور ماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha