شاخص اجرای طرح هادی ملایر به ۵۸ درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: طی چهار سال گذشته شاخص اجرای طرح هادی و بهسازی در این شهرستان از ۲۵ درصد به ۵۸ درصد افزایش یافت که نسبت به سال‌های گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

داود سوری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از چهار سال گذشته تاکنون با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و حوادث در ۱۱۷ روستای این شهرستان طرح هادی اجرا شده است.

وی افزود: این در حالیست که تا سال ۹۵ طرح هادی همچون جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت در ۴۵ روستای ملایر اجرا شده بود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر بیان کرد: از ۱۱۷ روستا حدود ۱۴ روستا عملیات خاکی در آنها اجرا شد و جدول‌گذاری و زیرسازی نیز در ۱۰۳ روستا به اتمام رسیده است.

سوری ادامه داد: از ۱۰۳ روستا تاکنون با اجرای آسفالت مرحله نخست طرح هادی در ۸۰ روستا به بهره‌برداری رسیده و آسفالت ۲۳ روستا نیز به صورت نیمه‌کاره است و نیاز به جذب اعتبار برای اجرای آسفالت و تکمیل مرحله نخست بهسازی دارند.

وی یادآور شد: با توجه به جمعیت بالای برخی روستاهایی که مرحله نخست طرح هادی آنها در سال‌های گذشته تکمیل شده، نسبت به جذب اعتبار برای اجرای مرحله دوم طرح بهسازی آنها نیز اقدام شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: در این راستا تاکنون مرحله دوم طرح هادی و بهسازی ۳۵ روستای این شهرستان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

سوری بیان کرد: طی چهار سال گذشته با توجه به تصمیم خوبی که در راستای تخصیص قیر یارانه‌ای به دستگاه‌های اجرایی اتخاذ شد، با پیگیری نمایندگان ملایر و فرماندار ویژه ملایر موفق به اختصاص هفت هزار و ۵۰۰ تن قیر شدیم.

وی افزود: در همین رابطه از محل تخصیص این میزان قیر یارانه‌ای سالانه حدود ۱۵۰ هزار مترمربع و در مجموع چهار سال، ۶۰۰ هزار مترمربع در روستاهای این شهرستان آسفالت اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر در خصوص بازنگری روستاهایی که افق ۱۰ ساله آنها به اتمام رسیده نیز بیان کرد: ۶۰ روستای ملایر نیاز به بازنگری داشتند که طی چند سال گذشته نسبت به بازنگری ۱۰ روستا اقدام شد و امسال نیز با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است بازنگری ۱۵ روستا انجام شود.

سوری با بیان اینکه بازنگری ۴۰ روستا نیز در سال‌های گذشته انجام شده است اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبار لازم برای بازنگری، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد قابل توجهی از روستاهایی که نیاز به بازنگری داشته باشند، این طرح در آنها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال از محل اعتبارات ملی، استانی و قیر تخصیصی در سال ۹۸، طرح بهسازی ۶ روستا با اعتبار پنج میلیارد تومان افتتاح شد که در این زمینه ۵۰ هزار مترمربع آسفالت، هفت کیلومتر زیرسازی، چهار کیلومتر جدول‌گذاری، ۵۰۰ متر مکعب دیوار حائل و حدود یک‌هزار متر مربع سنگ‌فرش اجرا شد.

شهرستان ملایر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است که تاکنون در ۱۱۷ روستا طرح هادی اجرا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha