۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84020844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه میامی: فرهنگ عاشورا در جامعه نهادینه شود

۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵
کد خبر: 84020844
امام جمعه میامی: فرهنگ عاشورا در جامعه نهادینه شود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه میامی گفت: فرهنگ عاشورا باید در جامعه نهادینه و برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور روز یکشنبه در جمع عزاداران حسینی میامی در میدان عاشورای این شهر، با اشاره به فرارسیدن عاشورای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و با تسلیت این ایام، گفت: مکتب عاشورا درسی برای حیات و زندگی انسانهاست.

وی گفت : عاشورا نماد عزت و ولایت پذیری است و باید با الگوگرفتن از فرهنگ ناب و مکتب امام حسین (ع) برای حل مشکلات تلاش شود.

امام جمعه میامی ادامه داد: قیام عاشورا زمینه ساز معرفی اسلام ناب محمدی (ص) شد و باید در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود.

صفایی پور گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین پیام های قیام امام حسین (ع) است و ترویج آن در جامعه ضرورت دارد.

امام جمعه میامی ضمن تشکر از هیات‌های مذهبی و هیات امنای مساجد و حسینیه های سطح شهرستان، اظهارداشت: مردم میامی در دهه اول محرم نشان دادند که به رعایت پروتکل های بهداشتی برای عزاداری ماه محرم پایبند هستند. 

صفایی پور با بیان اینکه بررسی ها نشان می‌دهد بیشتر اماکن وهیات مذهبی رعایت بهداشت را در اولویت برنامه های های خود قرار داده اند، تصریح کرد : باتوجه به شرایط امروز جامعه و مبارزه با بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی ضرورت دارد.

در این مراسم قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مرثیه سرایی از برنامه های روز عاشورای حسینی در میامی بود.

سالهای گذشته در این روز مردم با بیرون آوردن علم و نخل ،تعزیه خوانی و حضور هیات‌های سینه زنی و زنجیرزنی از حسینیه اعظم میامی به سمت میدان عاشورا در حرکت بودند و مراسم عاشورای حسینی را با شکوه خاصی برگزار می کردند که امسال طبق شیوه‌نامه‌های ستاد مبارزه با کرونا برنامه ها با محدودیت های خاص برگزار شد.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha