۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 84021608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۷ هزار یورو در خراسان شمالی سرمایه‌گذاری شد

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
کد خبر: 84021608
۳۰۷ هزار یورو در خراسان شمالی سرمایه‌گذاری شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان را ۳۰۷ هزار یورو از سال ۹۶ تاپایان ۹۸ دانست و گفت: رتبه استان در این شاخص ۲۹ است.

سیدعلی میرکریمی روز دوشنبه اظهار داشت: در ابتدای سالجاری نیز مجوز سرمایه گذاری خارجی به مبلغ هشت میلیون یورو برای طرح فرآوری سنگ های تزئینی در بجنورد مصوب شد.

وی در ادامه گفت: پیگیری سرمایه گذاری  برای احداث  هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در مناطق روستایی و به منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان استان، تصویب الحاق فرودگاه بجنورد به منطقه ویژه اقتصادی در شورای برنامه ریزی استان و انعقاد تفاهم نامه ایجاد پنج ناحیه صنعتی در پیش قلعه، غلامان ، صفی آباد، خرق و جرگلان و پیگیری راه اندازی آنها از جمله اقدامات این حوزه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون است.

وی همچنین حذف صف توزیع اقلام اساسی در استان و توزیع هدفمند این اقلام بین نیازمندان واقعی، پیگیری الحاق فرودگاه به منطقه ویژه اقتصادی بحنورد، پیگیری اعمال تخفیف ۲۵ درصدی سود تعرفه بازرگانی کالاهای وارداتی را از دیگر اقدامات این حوزه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون دانست.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha