به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سمات (شرکت سپردهگذاری مرکزی و تسویه وجوه بازار سرمایه)، بعد از داغ شدن اخبار مربوط به آزاد سازی سهام عدالت، برخی از سهامداران اعم از آنهایی که روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده بودند با مشکلاتی مواجه شدند به همین منظور ستاد آزاد سازی سهام عدالت برای رفع مشکلات سهامداران از وجود سامانهای با شمارههای ۱۵۶۹ و ۶۴۶۱-۰۲۱ تحت عنوان مرکز تماس ذی نفعان بازار سرمایه خبر داد تا در این سامانه، کارشناسان مربوط در بخش پشتیبانی بتوانند پس از ارتباط برقرار کردن با سهامداران، مشکلات آنها را جویا شده و آنها را راهنمایی کنند.
این سامانه از سوی شرکت سپردهگذاری مرکزی طراحی شده است تا پاسخگوی سوالات سهامداران سهام عدالت باشد.
گزینههای موجود در این سامانه شامل اطلاع از خدمات بازار مشتریان بازار سرمایه، اطلاع از شرکتهایی که سود آنها از طریق سامانه واریز سجام شده است، اطلاع از نحوه ثبت نام در سجام، اطلاع از صندوق مالی دارایکم، راهنمایی درگاه یکپارچه ذی نفعان و نحوه احراز هویت است.
آزادسازی سهام عدالت از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بود که در نهایت در ۹ اردبیهشتماه اجرایی شد و از روز ۱۰ اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا چنانچه به دنبال انتخاب روش مدیریت مستقیم هستند و میخواهند مالکیت و مدیریت سهام خود را به شکل مستقیم و بدون واسطه در اختیار بگیرند، با ورود به سامانه www.samanese.ir نسبت به این امر اقدام کنند، اما این فرصت با توجه به استقبال مشمولان سهام عدالت برای انتخاب روش مستقیم در ابتدا تا ۱۵ خردادماه و در نهایت تا ۲۹ خردادماه تمدید شد.
در نهایت، افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده بودند از تاریخ ۶ خرداد مجاز شدند با توجه به شرایط اعلام شده نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.
آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت طبق گفته رییس جمهوری در عیدغدیر انجام و مابقی آن در ۲۲ بهمن آزادسازی خواهد شد.
نظر شما