۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84022405
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری به بیشترین میزان خود رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد فزاینده تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر، گفت: روند شیوع کرونا در این استان به بیشترین میزان از ابتدای فراگیری تاکنون رسیده است.

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استان در اوج شیوع ویروس کرونا قرار داد و از ابتدا تاکنون اگر چه با افت و خیزهای متعددی روبرو بوده است، اما در روزهای اخیر بیشترین اوج شیوع کرونا در استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با این وجود شدت شیوع کرونا در استان در مقایسه با میانگین کشور کمتر است و چهارمحال و بختیاری همچنان جزو استان‌های کم بروز به شمار می‌رود.

شیرانی با بیان اینکه شیوع کرونا شرایط کلی استان را در حالت هشدار قرار داده است، تصریح کرد: این در حالی است که چهار شهرستان شهرکرد، بروجن، لردگان و سامان در وضعیت قرمز قرار دارند و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان‌ها بیش از پیش جدی گرفته شود و مردم از دورهمی‌های خانوادگی به جد خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل برخی بخش‌های مختص به کرونا در مراکز درمانی استان، خاطرنشان کرد: بخش‌های کرونای بیمارستان بروجن و هاجر شهرکرد تکمیل شده است، اما ما ظرفیت‌های مرحله دوم و سوم نیز در مراکز درمانی خود فراهم کرده‌ایم و مشکلی در خصوص کمبود فضای بیمارستانی در حال حاضر نداریم.

شیرانی افزود: اگر چه وضعیت دیگر شهرستان‌های استان بهتر است اما این شرایط شکننده و ناپایدار است از همین‌رو با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه دوری از برگزاری دورهمی‌های فامیلی می‌توان تا حد زیادی در تثبیت و کاهش این وضعیت موثر واقع شد.

به گفته وی،هم اینک ۱۵۸ بیمار در بخش‌های کرونای استان بستری است که از این تعداد آزمایش ۱۲۵ نفر قطعی مثبت بوده است و ۳۸ نفر در بخش ویژه بستری هستند.
شیرانی افزود: با ثبت ۲ مورد فوتی طی‌ ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها به ۱۶۵ نفر رسید و از ابتدا تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha