۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84022504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از پیام‌نور خراسان شمالی دانش‌آموخته شدند

بجنورد- ایرنا- شمار دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور خراسان شمالی از ابتدای فعالیت آن در سال ۶۸ تاکنون به ۲۳ هزار نفر رسیده است که نیمی از این رقم در هفت سال اخیر صورت گرفته است.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دوران دولت یازدهم و دوازدهم ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی از واحدهای پیام ‌نور این استان دانش‌آموخته شده اند.

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر در زمینه تقویت و توسعه دانشگاه پیام نور در خراسان شمالی گفت: ایجاد هفت ساختمان آموزشی، سه سوله ورزشی، پنج آزمایشگاه و قطب آزمایشگاه‌های استان، چهار سالن آمفی تئاتر، دو سالن جلسه، یک سالن اجتماعات، دو ساختمان اداری در ستاد استان و مرکز و واحدها، دو سالن کتابخانه و مخزن، یک مرکز گلخانه، ۱۲ واحد مهمانسرا، سه اتاق مشاوره و یک ایستگاه رصدخانه در دوران این دولت بوده است.

نورالله فیضی افزود: دانشگاه پیام نور، امکان تحصیل دانشگاهی را برای اقشار مختلفی که بعضا به شهرهای بزرگ دسترسی نداشتند، فراهم کرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با وجود ۸ واحد در اسفراین، شیروان، آشخانه، گرمه، جاجرم، فاروج و راز و یک مرکز در بجنورد دارای ۴۵ عضو هیات علمی، ۲۷ استادیار، ۱۷ مربی و یک دستیار است که این گستردگی مراکز باعث ایجاد عدالت آموزشی شده است.

وی گفت: این مرکز آموزش عالی به کیفیت آموزشی اهمیت زیادی می دهد به طوریکه درصد قابل توجهی از پذیرفته شدگان مقطع ارشد و دکترا در دانشگاه‌های دولتی از دانش آموختگان پیام نور هستند.

فیضی افزود: تجهیزات و امکانات به روز و نوین دانشگاه پیام نور باعث افزایش کیفیت آموزشی در حوزه صنعت شده است و در اولویت کاری پیام نور، تجهیز آزمایشگاه‌های واحدهای آموزشی قرار دارد.

وی اظهار داشت: از آنجا که هدف اصلی از فعالیت‌ دانشگاه پیام نور بومی گزینی دانشجویان است، بیشتر دانش آموختگان این مرکز  در بدنه مدیریت داخلی استان و کارآفرینی، نقش آفرینی می‌کنند.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی خواستار افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد در واحدهای این مرکز آموزش عالی شد و گفت: ‌اکنون تنها ۲ رشته در این مقطع در استان دایر است و حال آنکه دانش آموختگان واحدهای این دانشگاه در استان درخواست های زیادی برای ایجاد رشته های تکمیلی ارائه می کنند.

فیضی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموختگان واحدهای پیام نور استان در کارشناسی ارشد پذیرفته و ادامه تحصیل می دهند، افزود: حدود ۵۰ درصد دانش آموختگان پیام نور استان پس از تحصیل وارد بازار کار شده اند و هم اکنون حدود چهار هزار دانشجو در ۸۰ رشته کارشناسی و ۲ رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور خراسان شمالی تحصیل می کنند.

خراسان شمالی حدود ۴۰ هزار دانشجو دارد که در ۴۰ مرکز آموزش عالی دولتی، غیردولتی و پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha