۳۸ هزار تن گوشت قرمز درقم تولید می‌شود

قم - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به‌طور میانگین سالانه حدود ۳۸ هزار تن گوشت قرمز دام سبک و سنگین در قم تولید و در بازار مصرف استان و خارج از آن عرضه می‌شود.

عباس پورمیدانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: براساس آخرین آمار سالانه ۹ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز دام سبک و ۲۸ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز دام سنگین در قم تولید می‌شود.

وی افزود: قم در تولید محصولات دامی همچون گوشت قرمز از استان‌های موفق کشور است که علاوه بر تامین نیاز استان مازاد تولید خود را به سایر مناطق کشور صادر می‌کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۱۲ هزار و ۶۴۵ تن دردامداری‌های قم مشغول فعالیت هستند و این حوزه مهم اقتصادی نقش موثری در روند اشتغالزایی استان داشته‌است.

پورمیدانی گفت: طبق آمار ۶هزار و ۶۵۴ دامداری فعال با پروانه دراستان قم وجود دارد که هرکدام از آن‌ها نقش موثری در روند رو به رشد تولیدات دامی استان ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات دامی درتامین امنیت غذایی مردم، تاکید کرد: بر اساس راهبرد جهش تولید به دنبال افزایش ظرفیت تولید محصولات دامی استان هستیم و این هدف را طی سال جاری با مشارکت فعال بهره‌برداران محقق خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ایجاد و گسترش واحدهای مرتبط با صنایع تبدیلی و غذایی در استان از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم در بخش تولیدات دامی است که می‌تواند نقش موثری در افزایش ارزش‌افزوده اقتصادی این بخش داشته باشد.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha