۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 84022931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیر اهل شهرری ۹ واحد مسکونی وقف کرد

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 84022931
خیر اهل شهرری ۹ واحد مسکونی وقف کرد

شهرری - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: ۹ واحد مسکونی به ارزش ۴۰ میلیاردریال برای همراهی و کمک به زندگی زوج‌های جوان در شهرری توسط یک خیر وقف شد.

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۹ واحد مسکونی ۶۰ متری نوساز که امسال در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع احداث شده است توسط خیر وقف شد.

وی با بیان اینکه باید موضوع وقف، آثار، برکات و کارکردهای زیبای آن با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، فرهنگی و هنری وارد زندگی مردم شود، افزود: نیت واقف این مجتمع، کمک به جوانان بوده و برای این منظور اقدام به خرید زمین و سپس احداث و وقف آن به زوج‌های جوان کرده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری خاطرنشان کرد: طبق نیت واقف، هر کدام از این واحدها به مدت یک سال در اختیار زوج‌هایی قرار می‌گیرد که تازه ازدواج کرده و برای تهیه مسکن مشکل دارند.

این مسئول ادامه داد: کسانی که صاحب فرزند شوند می‌توانند به مدت دو سال از این واحدهای مسکونی استفاده کنند.

صادقی ادامه داد: تمام اقدامات لازم برای وقف انجام شده و امروز در حال ثبت واحدها در اداره اوقاف هستیم و زوج‌ها نیز از طریق مراکز خیریه شناسایی شده و آماده سکونت در این واحدها هستند.

به گزارش ایرنا، اداره اوقاف شهرستان ری ۴۸۵ موقوفه با ۱۰ هزار و ۳۴۸ رقبات (املاک و مستغلات موقوفه ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفه می شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha