۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84023109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس سازمان امت واحد اسلامی: امارات از پشت به فلسطین خنجر زد

مسکو- ایرنا - محمد امین ماجومدر رئیس سازمان بین المللی «امت واحد اسلامی» با نکبت بار خواندن توافق امارات با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط گفت: امارات با این اقدام از پشت به ملت فلسطین ضربه زد.

ماجومدر که چندین سال رئیس فدراسیون مهاجران روسیه نیز بوده است، امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: هیچ شکی نیست که امارات با این اقدام به آرمان ملت فلسطین خیانت کرد و سران آن در وهله اول باید برابر ملت خود پاسخگو باشند.

وی در مورد ادعای «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات که ابوظبی همچنان حامی تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است، گفت: این گفته، ادعای مضحکی بیش نیست زیرا اسراییل هیچگاه حاضر نخواهد بود بیت المقدس را به فلسطین تحویل دهد.

مقام اجتماعی روس ادامه داد: این ادعا بهانه ای بیش نیست و سران امارات از انزوای این کشور در جهان اسلام می ترسند.

دو روز پیش اولین پرواز تجاری بین رژیم صهیونیستی و امارات که از فرودگاه "بن گوریون" در نزدیکی "تل آویو" با یک هیات اسرائیلی - آمریکایی به سرپرستی "جرد کوشنر" داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا پرواز کرده بود، حدود دو هفته پس از اعلام توافق برای عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو در فرودگاه ابوظبی به زمین نشست.  

به گفته ماجومدر، این اقدام امارات، در راستای اجرای طرح معامله قرن است که ازسوی ترامپ مطرح شده است و در واقع ابوظبی به عنوان یکی از بازیگران برای کمک به پیشبرد این طرح تعیین شده است.

وی افزود: هیچ شکی نیست که سران عربستان سعودی نیز در حمایت از طرح معامله قرن به اقدامات مشابه امارات دست بزنند و شرایط برای اجرای این طرح ضدفلسطینی را فراهم کنند. 

کارشناس روس، سازش امارات با صهیونیست ها و همراهی برخی سران عربی با اسراییل را نمایشی   نابخردانه خواند که با خواسته های امت جهانی اسلام مغایرت دارد. 

رئیس سازمان بین‌المللی «امت واحد اسلامی» خاطرنشان کرد که ملت های اسلامی باید با همبستگی با یکدیگر و اعتراضات هماهنگ شده، خشم و بیزاری خود را از این اقدام ابوظبی اعلام کنند.

شخصیت مسلمان روسیه تصریح کرد: در صورتی که جهان اسلام سکوت کند و به این خیانت آشکار به آرمانهای ملت فلسطین پاسخ ندهد، اسراییل به اشغالگری ادامه میدهد و سرزمین های بیشتری برای احداث شهرک های صهیونیست نشین ازجمله در کرانه باختری رود اردن بلعیده خواهد شد.

ماجومدر معتقد است که علمای اسلامی در این شرایط وظیفه مهمی برعهده دارند و باید به روشنگری بپردازند.

وی از اقدام دولت ایران و برخی کشورهای اسلامی ازجمله ترکیه برای محکوم کردن اقدام امارات قدردانی کرد و افزود: همه کشورهای اسلامی باید این گونه رفتار کنند تا اجازه داده نشود حقوق ملت فلسطین پایمال شود و مردم این سرزمین بتوانند حکومت مستقل خود در سرزمین اجدادی خودشان را تاسیس کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha