کاهش حدود ۲۱ درصدی بارش نزولات آسمانی در آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش نزولات آسمانی در استان از اول سال آبی جاری /اول مهر ۱۳۹۸/ تا صبح امروز /چهارم مرداد/ حدود ۴۱۰ میلی متر بوده که ۲۰.۸ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته آبی است.

اتابک جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش طی همین مدت سال آبی گذشته در آذربایجان‌غربی ۵۱۸ میلیمتر بود که امسال ۱۰۸ میلی متر کمتر شده است.

وی اضافه کرد: البته امسال شاهد افزایش حدود ۱۵ درصدی و ۵۶۳ میلیمتری نسبت به متوسط درازمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی از وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه های زاب و ارس در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: به طور متوسط در هر کدام از این حوضه ها به ترتیب ۳۸۲، ۸۵۶ و ۳۳۶ میلی متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که ۲۷، ۲۲ و چهار درصد کمتر از سال آبی گذشته است.

جعفری اظهار داشت: البته بارش های امسال نسبت به متوسط درازمدت رشد داشته که این افزایش در حوضه آبریز ارس ۲۱ درصد، دریاچه ارومیه هفت درصد و رودخانه زاب حدود ۳۲ درصد است.

به گزارش ایرنا، متوسط بارش در سال آبی گذشته در آذربایجان غربی بیش از ۵۲۰ میلی‌متر بود که امسال با وجود بارش های مناسب، رسیدن به این رقم بسیار دور از انتظار است.

کمتر از سه هفته از سال آبی جاری باقی مانده ولی با توجه به پیش بینی ها احتمال افزایش میزان بارش ها طی روزهای باقی مانده از شهریور در استان وجود دارد.

متوسط بارش در آذربایجان غربی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha