۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84024336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هدف‌گذاری برخورداری ۹۵ درصدی مردم ایران از گاز طبیعی تا پاییز امسال

سمنان- ایرنا- مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: ۹۵ درصد خانوارهای شهری و روستایی کشور تا پاییز امسال از نعمت گاز طبیعی برخورد خواهند شد که این میزان برخورداری چشمگیر و نشان از عملکرد مطلوب دولت تدبیر و امید است.

غلامرضا مشایخی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: بر اساس آمار  ۹۹.۵ درصد خانوارهای شهری و نزدیک به ۸۵ درصد خانوارهای روستایی کشور اکنون از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بخش وسیعی از عملکرد شرکت ملی گاز ایران در دولت تدبیر و امید انجام شده است و توسعه گازرسانی از رویکردهای مهم این دولت است.

وی بیان کرد: شرکت ملی گاز ایران در سال جهش تولید نهایت همکاری را با بخش صنعت و تولید در وصول بدهی به این شرکت دارد.

واحدهای بدهکار به شرکت گاز بدهی خود را پرداخت کنند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: واحدهایی که مشترک گاز هستند و از گاز طبیعی برای تولید استفاده می‌کنند باید بدهی خود را به دولت پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: بهای گاز مصرفی به وسیله مشترکان بخش‌های مختلف مانند خانگی، صنعتی و خدماتی در ابتدا به بخش هدفمندی یارانه‌ها واریز و سپس سهم شرکت ملی گاز پرداخت می‌شود.

مشایخی یادآور شد: شرکت ملی گاز برای همراهی با بخش صنعت وصول طلب خود را از طریق تقسیط بدهی از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می‌کند، اما انتظار دارد مشترکان بدهی اقساطی خود را به موقع پرداخت کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود واحدهایی مانند جایگاه‌های گاز (سی ان جی) که بابت عرضه سوخت از مردم هزینه دریافت می‌کنند نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند و اگر از وصول بدهی دیون خود به دولت شانه خالی کنند با جدیت با آن ها برخورد می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: وصول بدهی در ابتدا به بخش هدفمندی یارانه‌ها کمک می‌کند و سپس شرکت ملی گاز سهم خود را دریافت می‌کند.

مصرف ۲۴۵ میلیون متر مکعب گاز در نیروگاه‌های کشور

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه بخش وسیعی از مصرف مربوط به بخش صنعت و نیروگاهی است، گفت: ۲۴۵ میلیون متر مکعب در روز به نیروگاه‌های کشور گازرسانی می‌شود.

وی بیان کرد: از ۲۰۴ میلیارد مترمکعب گاز رسانی به مشترکان، ۵۵ میلیارد مترمکعب در فصل گرم و سرد سال در بخش خانگی و بقیه در دیگر بخش‌ها مانند صنعت، نیروگاه، خدمات و کشاورزی مصرف می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در فصل سرد سال اولویت تامین گاز پایدار در بخش خانگی است و ضرورت دارد مردم نیز با مدیریت مصرف در تامین گاز پایدار در فصل سرد سال کمک کنند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس آمار  ۹۹.۵ درصد خانوارهای  شهری و نزدیک به ۸۵ درصد خانوارهای روستایی کشور در زمان حاضر از نعمت گاز برخوردار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha