۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 1781
کد خبر: 84025481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت‌هزار مجوز در بخش کشاورزی هرمزگان صادر شد

۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
کد خبر: 84025481
هفت‌هزار مجوز در بخش کشاورزی هرمزگان صادر شد

بندرعباس-ایرنا-رییس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: هفت‌هزار مجوز تاکنون در بخش کشاورزی این استان صادر شده است.

حمیدرضا نصیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای ۳هزار و ۴۰۲دام، یک‌هزار و ۳۴۴طیور ، ۹۷۷ گلخانه، یک‌هزار و ۱۱۴مرکز شیلات و ۱۳۶ گیاه پزشکی مجوز صادر شده است.

وی بیان داشت:همچنین در زمینه گلخانه‌های استان، یک‌هزار و ۲۴۰ هکتار سطح زیر کشت دارای مجوز تاسیس و ۴۸۵ هکتار با پروانه بهره‌برداری است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان خاطر نشان کرد: با حذف استعلام‌ها در سال ۹۸، این سازمان توانست مقام اول صدور پروانه گلخانه از نظر سطح زیر کشت و کاهش زمان صدور مجوز را در کشور به خود اختصاص دهد.

نصیری تصریح کرد: برای حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران در دوران شیوع ویروس کرونا، ارسال پرونده‌ها به صورت فیزیکی حذف شده و همه مراحل شامل، ثبت درخواست تا صدور مجوز به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: صدور مجوز فعالیت‌های دام و طیور از سال ۹۱، پرورش میگو و ماهی در قفس از سال ۹۴، گلخانه از سال ۹۳، فروشگاه سموم، کلینیک و ضدعفونی از سال ۸۸ و آبیاری تحت فشار از سال ۹۴ به این سازمان واگذار شده است.

در حال حاضر وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۵۶هزار هکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۹۰۰ هزارتن محصول باغی، زراعی، دام و طیور و آبزی است.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل، داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

این استان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده که نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی هرمزگان در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha