۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 84025578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ متخصص رادیولوژی به مجموعه علوم پزشکی لرستان اضافه شد

یروجرد-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در این هفته ۸۱ پزشک متخصص در رشته های مختلف وارد لرستان شدند و برای اولین بار ۶ متخصص رادیولوژی زن و مرد به مجموعه پزشکی این استان اضافه شد.

دکتر محمد رضا نیکبخت روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت زهرا شیرویه اولین شهید مدافع سلامت لرستان در شهرستان بروجرد گفت: به منظور راحتی حال بانوان از بین متخصصان رادیولوژی اضافه شده به لرستان، چهار نفر خانم هستند که با همکاری وزارت بهداشت و با توجه به نیاز استان این اقدام صورت گرفته است.

وی افزود: در طول این هفته در مجموع ۸۱ متخصص وارد لرستان شده است ؛ ۱۲ متخصص داخلی، هشت متخصص زنان، تعدادی متخصص بیهوشی، ارتوپدی، جراحی، جراحی و داخلی اعصاب هستند که این اقدام در راستای نیازسنجی لرستان و به برکت نظام صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در همین مدت شیوع کرونا تعداد ۶۰ تخت آی سی یو به مجموعه تخت های تخصصی استان اضافه شده است و برای هر تخت هزینه ای معادل یک میلیاد هزینه شده است.

دکتر نیکبخت یادآور شد: هم اکنون در شهرستان دورود تعداد ۷۶ پزشک متخصص فعالیت و زندگی می کنند که همه اینها از افتخارات نظام به شمار می رود و نکته قابل توجه این است که زمانی که تعداد متخصصان بر یک شهر اضافه می شود باید کار جدید برای آنها تعریف کرد تا بازدهی و اثرات بیشتری بر سلامت و رفاه مردم داشته باشند.

وی گفت: ۴۵ هزار میلیاد تومان وام توسط  بانک های لرستان به دانشگاه ه علوم پزشکی لرستان داده شده است که با  کمک همه مسوولان ، استاندار ، نمایندگان و خود دانشگاه علوم پزشکی وسایل مهم  پزشکی لرستان در حد کفایت بطوریکه نیاز به اعزام بیمار نباشد در حال تهیه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه کرونا هنوز تمام نشده است گفت: همه ما باید احتیاط کنیم؛ بیماری تمام نشده است، ماباید کاری کنیم که مریض نشویم چرا که ابتلا به این بیماری دردسر فراوانی بخصوص برای افراد سن بالا دارد.

دکتر نیکبخت با اشاره به فداکاری پرستاران و کادر پزشکی گفت:  همه همکاران ما در بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی در مدت این بیماری نشان دادند که با اخلاق هستند و با صبر و خویشتن د اری و با فداکاری و گذشت به استقبال بیماران رفتند یک درصد از اینها چانه زنی نکردند چقدر به ما پول می دهید برویم. اول رفتند چند ماه کار کردند و بعد مساله پول مطرح شد.

وی افزود: همین پرستارانی که بظاهر نشان نمی دهند حزب الهی هستند ولی وقتی مساله حفظ سلامت و جان مردم است وارد میدان شدند وسط میدان ماندند و اکنون  می توانیم اثبات کنیم، مرگ و میر ناشی از کرونا ما کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  گفت: آمریکا یکی از کشورهایی است که علی رغم تکنولوژی و امکانات فراوانی که دارد بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد.

دکتر نیکبخت با اشاره به فداکاری و احساس مسئولیت زهرا شیرویه بعنوان شهید سلامت گفت: از طرف ۱۳ هزار کادر بهداشت و درمان استان لرستان ضمن تسلیت به خانواده این شهید گرانقدر از خانواده وی سپاسگذار هستم که این بانوی فداکار همانند شهید باهنر و رجایی که در دفتر کارشان شهید شدند ؛ او نیز  در محل کارش به واسطه ابتلا به این ویروس خطرناک شهید شدند.

وی افزود:مبتلایان به کرونا برای همیشه از تبعات این بیماری رنج خواهند برد ، چون قسمت عمده ای از ریه درگیر می شود ولی تا آخر عمر اثرات این بیماری در بدن افرادی که مبتلا به کرونا می شوند باقی می ماند بطوریکه بظاهر خوب می شوند ولی  دیگر نمی توانند کوهنوردی کنند یا فوتبال بازی کنند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha