حاجی‌بابایی: بودجه عادلانه توزیع شود

همدان - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نوع نگاه به بودجه را باید کمی تغییر داد و با دقت نسبت به توزیع عادلانه و متوازن بودجه در سال پایانی بودجه‌ریزی تلاش کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه همدان اظهار داشت: برخی مواقع یک تا سه درصد به بودجه ای افزوده می شود که سهم یک استان از این افزایش ۷۰۰ میلیارد و استان دیگری ۵۰ میلیارد تومان است که باید برای ایجاد عدالت در بودجه ریزی توجه بیشتری شود.

وی یادآوری کرد: توجه بیش از نیاز به مناطق محروم موجب شده که در استانی به علت فراوانی ساخت مدرسه هم اینک مدارس آنها خالی از دانش آموز باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقابل هم اینک ۶۰ درصد مدارس استان تهران کلنگی است و با بروز کوچکترین زلزله با مشکل و بحران جدی مواجه خواهیم بود.

حاجی بابایی گفت: ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای ساخت مرکز جامع سرطان همدان توسط بخش خصوصی و ۵۰ درصد مابقی توسط دولت تامین می شود که آبان امسال مرحله اول و خرداد سال آینده مرحله دوم این مرکز بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: همه شهرستان های این استان دارای ویژگی های خاص هستند و در هر نقطه استان کاری صورت می گیرد اثر خود را بر کل استان می گذارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات تحمیل شده توسط دشمنان را می توان با قدم های موثر رفع کرد گفت: در یکسال باقی مانده از عمر دولت می توان با هماهنگی و بدون حاشیه سازی قدم های خوبی برداشت تا مردم نسبت به نظام و انقلاب خوش بین شوند.

حاجی بابایی درباره طرح راه آهن همدان خاطر نشان کرد: ساخت خط ریلی همدان - تهران همزمان با خط آنتنی همدان - ملایر در مجلس ششم مصوب شد هم اینک این خط ریلی به کرمانشاه رسیده ولی خط آنتنی همدان - ملایر هنوز تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: خط ریلی همدان در قطعه همدان - ملایر راهبردی است و هم اینک ۲ قطعه آن با ۱۳۰ میلیارد اعتبار به پیمان رفته با این وجود نیازمند کمک سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این طرح هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند مسایل اقتصادی کلان بر ذهن مردم تاثیر گذاشته و نمی گذارد کارهای بزرگ استان دیده شود با  این وجود کارها با سرعت در حال پیش روی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha