۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84025715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس:‌ انجمن های مردم نهاد ظرفیت برای تصمیم گیری است

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسوولان از انجمن های مردمی حمایت کنند، گفت: این انجمن ها ظرفیت مناسبی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند.

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح شعبه دوم دفتر انجمن همیار جوانان روستایی در روستای آلتون سفلی سقز اظهار داشت: فعالیت این انجمن ها در همه می‌تواند نویدبخش باشد بنابراین حمایت مسوولان از این نهادهای مردمی ضروری است.

وی با اشاره به بخشی از مطالبات جوانان روستایی این شهرستان افزود: رونق کشاورزی در روستاها، نیازمند تخصیص آب است که تاکنون تخصیص های خوبی برای سقز اعلام شده ولی عملیاتی نشده است.

 رییس اداره ورزش و جوانان سقز هم در این آیین گفت: هدف از راه اندازی دفتر این انجمن، فعالیت در حوزه کتابخوانی، آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و توسعه و آبادانی روستاها است.

فرزاد خاکی افزود: در سال‌های اخیر هفت انجمن در حوزه جوانان در سقز راه اندازی شده و انجمن همیار جوانان روستایی سقز از فعالترین انجمن های شهرستان و استان کردستان است.

وی با بیان اینکه این انجمن از سال ۹۵ شروع به کار کرد و در حوزه کارآفرینی روستایی اقدامات مناسبی انجام داده است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۸۰ میلیون تومان بودجه و اعتبار به انجمن های مردم نهاد حوزه جوانان برای اجرای طرح‌های پژوهشی و کاری اختصاص یافت.

اعضای انجمن همیار جوانان روستایی سقز هم خواستار حمایت مسوولان از انجمن های مردم نهاد بویژه نهادهای مردم نهاد حوزه جوانان، استفاده از ظرفیت انجمن برای مشاوره و تصمیم سازی و تصمیم گیری در شهرستان، انتخاب مشاور جوان توسط نماینده مردم در مجلس از بین اعضای انجمن های مردم نهاد جوانان و تشکیل کمیته نیاز سنجی و بانک اطلاعاتی مشکلات روستاها شدند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری سنندج قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha