قطارهای مسافربری با نصف ظرفیت به مشهد می‌آیند

مشهد- ایرنا- مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: کوپه قطارهای مسافربری عازم مشهد از دیگر نقاط کشور و بالعکس با هدف جلوگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تنها با ۵۰ درصد از گنجایش مسافری خود در این مسیر رفت و آمد می‌کنند.

مصطفی نصیری‌ورگ روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان قطارهای با کوپه ۶ تخته با سه مسافر و قطارهای با کوپه چهار تخته با ۲ مسافر در مسیر مشهد تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این همه شیوه نامه‌های بهداشتی در رابطه با پیشگیری از شیوع کرونا در داخل واگنها، ایستگاه ها و اماکن ایستگاهی مانند نمازخانه ها و سرویسهای بهداشتی بین راه و ایستگاه راه آهن مشهد رعایت شده و مکانهای مذکور به صورت مداوم ضدعفونی می شوند.

مدیرکل راه‌آهن  خراسان گفت: شمار مسافران ورودی و خروجی به مشهد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال کاهش داشته است.

مسوولان راه‌آهن خراسان در خصوص میزان ورود مسافر از طریق ناوگان ریلی به مشهد و یا شمار قطارهای مسافربری در این مسیر اطلاعاتی ارائه نکردند. 

رییس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی در آخرین مصاحبه خود با خبرنگار ایرنا گفت: این استان از لحاظ شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در وضعیت هشدار قرار دارد و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی زائران و مجاوران مورد تاکید است.

دکتر سید محمدحسین بحرینی افزود: طی هفته نخست شهریور ماه امسال روند نزولی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی متوقف شده و این زنگ خطری برای افزایش دوباره تعداد بیماران کووید ۱۹ به شمار می‌رود.

پیش از این طی فروردین ماه فعالیت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش تقاضا برای سفرهای نوروزی بخاطر بحران بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا، از روزانه ۹۴ رام ابتدا به سه رام کاهش یافت و در ادامه طی رخدادی بی‌سابقه حرکت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد پس از ۶۲ سال، روز نهم فروردین ماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پارسال ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن یک درصد کاهش داشت.

بیشترین میزان کاهش مسافر راه‌آهن خراسان مربوط به اسفند ماه پارسال است که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا بود.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۸۲ هزار و ۷۷۲  نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۲ هزار و ۴۴ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون  ۳۳۰ هزار و ۳۰۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲۶ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۰۸ نفر را بیمار کرده و جان ۸۷۳ هزار و ۵۵۴ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۸ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۶۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با شش میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۴۴ بیمار کووید ۱۹ و ۱۹۱ هزار و ۵۸ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه یازدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha