طرح انضباط ترافیکی بازگشایی مدارس در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: طرح انضباط ترافیکی ویژه آغاز سال تحصیلی در مشهد و سایر شهرهای استان با ۲۶۵ تیم خودرویی و موتوری پلیس راهور آغاز شد.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی از امروز ۱۵ شهریور ماه، شاهد افزایش سفرهای درون شهری خواهیم بود لذا به منظور افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی عبور و مرور، تمهیدات ویژه ترافیکی پیش‌بینی شده‌ است.
وی اضافه کرد: طرح ترافیکی آغاز سال تحصیلی با حضور ۱۴۰ تیم خودرویی، ۱۲۵ تیم موتوری و تعدادی نیز نیروی پیاده به صورت ثابت در مشهد و سایر شهرستانها اجرا می‌شود.
او ادامه داد: ۳۷۹ مدرسه در حاشیه معابر و ۱۴۹ مدرسه نیز در محدوده میادین و تقاطع‌ها در استان شناسایی شده است و نیروهای راهور به منظور روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از گره ترافیکی در سطح معابر منتهی به این مدارس و همچنین در مقابل این مدارس مستقر شده و حضور فعال خواهند داشت.
تشدید نظارت‌ها بر سرویس مدارس
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، سال تحصیلی متفات نسبت به سایر سالهاست و این موضوع، ترافیک را متاثر خواهد کرد.
دهنوی افزود: امسال رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و آموزش ترکیبی حضوری و غیرحضوری، ترافیک را متاثر خواهد کرد و در ساعات متفاوت با ترافیک رو  به رو خواهیم بود.
وی ادامه داد: موضوع سرویس مدارس نیز امسال شرایط خاصی دارد و تعداد سرنشینان نیز نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته‌ است.
رییس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: امسال سقف مجاز تعداد سرنشینان برای سرویس‌های مدارس خودروهای سواری سه نفر، خودرو ون پنج نفر و مینی‌بوس نیز ۱۰ نفر است.
دهنوی با اشاره به شناسایی سوریس‌های مدارس از طریق نصب تابلو و بغل نوشته افزود: موضوع نظارت بر سرویس‌های مدارس برای رعایت تعداد سرنشین با جدیت اجرا و کنترل‌ها تشدید می‌شود.
امروز ١٥ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی مدارس در خراسان رضوی در قالب حضور دانش‌آموزان در کلاسهای درس آغاز شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha