۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84027293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان بوکانی با ۲۵ درصد ظرفیت به مدرسه می‌روند

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش بوکان با بیان اینکه دانش‌آموزان برای حضور در سر کلاس درس گروه‌بندی شده‌اند، گفت: پیش‌بینی شده است تا دانش‌آموزان با ۲۵ درصد ظرفیت کلاس‌ها به مدرسه بروند.

سلیمان مام عزیزی روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه سعدی برگزار شد، با اشاره به اینکه هیچ فعالیتی در آموزش و پرورش تعطیل بردار نیست و بعد از سلامت و امنیت دانش‌آموزان آموزش اولویت اصلی است و باید تداوم داشته باشد، افزود: برای بازگشایی مدارس گندزدایی، ضدعفونی کردن محیط مدرسه، فاصله‌گذاری اجتماعی به‌طور کامل رعایت شده و این امر در طول هفته و همگام با حضور دانش‌آموزان ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مدیران آموزشی سراسر کشور ادامه داد: در طول ایام سال تحصیلی جدید فرمایش‌های رهبری باید در تمام حوزه‌های آموزشی مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش بوکان اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۴۰۶ مدرسه با هزار و ۷۵۰ کلاس درس به صورت حضوری و ۲۱ کلاس به صورت بسته‌های حمایتی فعالیت خود را آغاز کرده و هیچ‌کدام از مدارس حتی با یک دانش‌آموز بدون معلم نیستند.

مام‌عزیزی ادامه داد: هیچ دانش‌آموزی و هیچکدام از همکاران فرهنگی بدون ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه و سر کلاس حاضر نمی‌شوند و همه امکانات بهداشتی در مدارس فراهم است.

وی  با بیان اینکه بازگشایی مدارس بوکان مکمل آموزش فضای مجازی دانش‌آموزان است، گفت: برای رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی از والدین درخواست می‌شود در مقابل مدارس تجمع نکنند تا بتوان پروتکل‌های بهداشتی را با مشارکت همه آنها رعایت کرد.

 توسعه و پیشرفت کشور از مدارس آغاز می‎شود

امام جمعه بوکان نیز در این آیین با اشاره به اهمیت آموزش در جامعه به‌ویژه ایران اسلامی گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر کشور است و این توسعه در هر کشوری از مدارس آغاز می‌شود.

ماموستا ملاعباس احمدی ادامه داد:  اگر نیروهای انسانی فرهیخته، تحصیل کرده و کارآمد در اداره امور بخصوص در آموزش و پرورش وجود داشته باشد به همان اندازه شاهد توسعه کشور خواهیم بود.

وی افزود: اگر مسوولان آموزشی و دانش‌آموزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار دهند بدون شک حضور دانش‌آموزان در مدارس در امر شیوع کرونا نقشی نخواهد داشت.

امام جمعه بوکان آموزش و پرورش را یکی از پایه‌های نقشه جامع علمی کشور دانست و اضافه کرد: تربیت نسل جدید با دانش و علم باعث پیشرفت ایران اسلامی خواهد شد.

در پایان به صورت نماین زنگ بازگشایی مدارس در بوکان نواخته شد.

این شهرستان با بیش از ۴۶ هزار دانش‌آموز و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha