۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 2365
کد خبر: 84027591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی سازمان چای برداشت ۱۳۰ هزار تن برگ سبز

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبر: 84027591
پیش بینی سازمان چای برداشت ۱۳۰ هزار تن برگ سبز

تهران - ایرنا - رییس سازمان چای شمال کشور پیش بینی کرد: تداوم بارندگی در هفته‌های آینده موجب می شود که امسال با بهبود عملکرد برداشت برگ سبز چای نسبت به سال گذشته به ۱۳۰ هزار تن برسد.

به گزارش روز شنبه وزارت جهاد کشاورزی، « حبیب جهان ساز» درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای افزود: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت، تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۹۵ تن برگ سبز چای به ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

پرداخت ۸۵ درصد مطالبات چایکاران

رییس سازمان چای شمال کشور از پرداخت ۸۵ درصد مطالبات چایکاران خبرداد و تصریح کرد: امسال با احتساب پرداخت پنج میلیارد تومان که به تازگی انجام شده، ۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و بقیه هم به مرور به حسابشان واریز می‌شود.

جهان ساز گفت: ۵۸ هزار و ۷۰۲ تن معادل ۵۶ درصد بهای برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۴۵ هزار و ۳۳۲ تن معادل ۴۴ درصد درجه دو است.

استحصال بیش از ۲۳ هزارتن چای خشک

وی گفت: تولید ۲۳ هزار و ۲۶۰ تن چای خشک انجام شده و با تاخیر در برداشت برگ سبز چای نسبت به سال قبل و وجود خشکی هوا در فصل تابستان، تولید نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته، هر چند که در چینش بهاره ۱۵ درصد بیش از سال گذشته انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha