استاندار: شهرداری تهران در جابجایی سایت پسماند آرادکوه همکاری کند

تهران- ایرنا- استاندار تهران با دعوت از شهرداری برای جابه‌جایی سایت پسماند آرادکوه، گفت: کارشناسان محیط زیست با قاطعیت معتقدند که فعالیت این مجتمع در مکان فعلی هیچ توجیه علمی ندارد.

«انوشیروان محسنی‌بندپی» روز یکشنبه در جلسه ساماندهی پسماندهای تهران افزود: باید به رییس‌جمهوری در خصوص اقدامات دستگاه‌ها برای رفع بوی نامطبوع جنوب تهران گزارش ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های انتشار بوی نامطبوع در تهران شامل سایت پسماند آرادکوه، فاضلاب‌های صنعتی و خانگی رها شده در رودخانه‌های این مسیر است، بر لزوم جابجایی این سایت و ساماندهی پسماندهای آن تاکید کرد.

محسنی بندپی اظهارداشت: وجود شیرابه‌ها در آرادکوه به لحاظ علمی بسیار خطرناک‌تر از رها شدن فاضلاب‌های خانگی و صنعتی در رودخانه‌هاست.

استاندار تهران گفت: مسیر رود کرج و شادچای که به واسطه رها شدن فاضلاب صنعتی و خانگی یکی از کانون‌های منشا بوی نامطبوع تهران است، لایروبی می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه فاضلاب برخی واحدهای دامداری ساماندهی شد و تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد بوی نامطبوع کمتری در تهران بودیم.

به گزارش ایرنا مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه از تاسیسات دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران است که در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران - قم و در جنوب کهریزک قرار دارد.

روزانه به‌طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می‌شود.

تأسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت است که از آن جمله می‌توان به واحدهای پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحدهای پالایش کمپوست، سامانه ریجکت‌سوز و واحد تصفیه‌خانه شیرآبه اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha