استاندار خراسان شمالی: رتبه استان در شاخص محیط کسب و کار ۱۹ است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: رتبه استان در شاخص محیط کسب و کار با عملکرد خوب بانک‌ها در طول یکسال گذشته از ۳۰ به ۱۹ کشوری تقلیل یافته است.

 شاخص فضای کسب و کار بر اساس ۱۰ زیرشاخص، آغاز کسب وکار، دریافت مجوز ساخت و ساز، هزینه دریافت اشتراک برق توسط شرکت‌ها، ثبت دارایی‌ها، کسب اعتبارات یا دریافت وام، حمایت از سرمایه‌گذاران، پرداخت مالیات، تجارت کالا، سهولت اجرای قراردادها و ورشکستگی و تعطیلی شرکت‌ها محاسبه می‌شود. 

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در دیدار با رییس بانک مرکزی خواستار ورود بانک های استان به برخی پروژه ها به ویژه طرح های عمرانی حوزه راه برای سرمایه گذاری شد که در این خصوص مقرر شد نشستی بین بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و استانداری خراسان شمالی تشکیل شود.  

شجاعی همچنین با اشاره به تعداد محدود صنایع خراسان شمالی نسبت به سایر استان ها خواستار ارائه تسهیلات ارزی به صنایع استان شد.

وی با اشاره به جمعیت ۴۴ درصدی روستاییان استان همچنین گفت: وزارتخانه ها باید برای تامین نداشته ها و ایجاد زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذار در استان بیشتر تلاش کنند و از بانک مرکزی خواستار در نظر گرفتن خط اعتباری ویژه جهت پرداخت تسهیلات و افزایش اختیارات مدیران بانکی برای کمک به جهش تولید استان هستیم.

عبدالناصر همتی هم در این نشست که در تهران برگزار شد، گفت: بانک های خصوصی استان موظفند تا پایان سال ۱۴۰۰، پنجاه درصد از منابع خود را تسهیلات بدهند که ٢۵ درصد تا پایان سالجاری و ٢۵ درصد تا پایان سال ١۴٠٠ باید پرداخت شود و اگر بانک خصوصی اجرا نکرد گزارش کنید برخورد می کنیم.

وی همچنین اعلام داشت: برای حل مشکلات حوزه بانکی به زودی به استان خراسان شمالی سفر خواهم کرد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha