به گزارش ایرنا از خانه ملت، محمدمهدی زاهدی روز یکشنبه با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس اظهار داشت: تصاویر و پیامهای دریافتی از جانب خانوادهها و معلمان بیانگر این است که آموزش و پرورش برنامهریزی منسجمی برای رعایت پروتکلهای سختگیرانه در رابطه با بازگشایی مدارس نداشته است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش عنوان کرده بود، اصل بر آموزش غیرحضوری دانشآموزان است اما رییس جمهوری به یکباره بر آموزش حضوری دانشآموز در کلاسهای درس تأکید کرد و تصمیم مورد توافق در کمیسیون با وزیر نقض شد.
زاهدی با بیان اینکه قطعا وزیر آموزش و پرورش باید در این خصوص به کمیسیون آموزش توضیح ارائه کند، ادامه داد: بر همین مبنا در جلسه امروز کمیسیون آموزش بحثهای جدی در این رابطه صورت گرفت و مقرر شد وزیر آموزش و پرورش روز سهشنبه برای توضیح درباره علل بازگشایی مدارس در کمیسیون توضیحات لازم را ارائه کند.
وی تأکید کرد: حضور فیزیکی ۳۵ دقیقهای دانشآموزان در کلاس درس، فرصتی برای یادگیری باقی نمیگذارد و عملا فایدهای برای دانشآموزان ندارد به همین دلیل است که ما اصرار داریم اصل باید بر آموزش مجازی بوده و این فرصت کوتاه فقط برای رفع اشکال باشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر تقویت شبکه شاد و دسترسی بیشتر دانشآموزان به این سامانه تأکید و تصریح کرد: نحوه استفاده دانشآموزان از این شبکه نیز با مشکلاتی مواجه است که آموزش و پرورش باید امروز تمام تمرکز خود را برای استفاده ساده دانشآموز از این نرم افزار بهکار گیرد.
زاهدی خاطرنشان کرد: نگرانی خانوادهها از حضور فیزیکی فرزندانشان در مدارس به حق است و کمیسیون آموزش این مسئله را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد و نتیجه آن به زودی به مردم اطلاعرسانی خواهد شد.
نظر شما