مسیحالله سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این مبنا مدارس باید با مدیریت لازم به ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تبدیل، حساسیت بیشتری بین دانش آموزان ایجاد و این مسئله جدی گرفته شود.
وی یادآور شد: تا زمانیکه پروتکلهای بهداشتی روی کاغذ است مشکلی وجود ندارد، اما برای عملیاتی کردن این مهم مشکلاتی وجود دارد.
سلطانی با اشاره به برخی مشکلات بازگشایی مدارس و حضور دانشآموزان در کلاسهای درس گفت: دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی و گروه سنی پایین، اغلب توصیهپذیر نیستند، بازیگوشی میکنند و نگاه منطقی به مسائل ندارند، بر همین اساس کنترل آنان دشوار است.
وی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد باید با دقت نظر و توجه بیشتری مسائل پیش رو در ارتباط با بازگشایی مدارس پیگیری شود که همین موضوع تصمیمگیری برای حضور یا عدم حضور دانشآموزان در مدرسه را برای والدین دشوار و به نوعی آنان را سردرگم کرده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: باید با دقت نظر و تأمل بیشتری بحث برگزاری حضوری کلاسهای درس را پیش برد و در این میان نگرانیهای خانوادهها را مدنظر داشت.
وی اضافه کرد: از طرفی مسائل مهم همچون نحوه ضدعفونی کردن و استمرار آن در مدارس استان موضوع اساسی بوده و اینکه آیا آموزش و پرورش استان توانایی این کار را دارد یا خیر باید دقت مورد بررسی قرار گیرد.
این مسؤول ادامه داد: مراجعات شهروندان و نگرانی های موجود بیانگر آن است که تقسیم بندی دانش آموزان نیز در کلاس درس با مشکلاتی مواجه شده بطوری که پیش از این تعداد حداکثر ۱۰ نفر اعلام شده بود درحالیکه بیش از این تعداد انجام می شود و همین مساله نگرانی هایی را ایجاد کرده است.
سلطانی افزود: مدیریت مدارس برای اجرای پروتکلهای بهداشتی تدریجی بوده و به زمان بیشتری نیاز دارد و از طرفی گزارشها نشان می دهد برخی از معلمان استان در مدرسه حضور پیدا نمیکنند که این موضوع نیازمند بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: صرف برگزاری جلسات دستگاه های دولتی کار ساز نیست و مشارکت آموزش و پرورش و خانواده ها بسیار اثر گذار است.
نظر شما