۲ عضو هیات علمی دانشگاه اراک به عنوان دانشمندان برتر کشور معرفی شدند

اراک - ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه اراک گفت: «آبتین عبادی» و «یاسر معصومی» از اعضای هیات علمی گروه مهندسی شیمی این دانشگاه امسال از سوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران به عنوان دانشمندان برتر کشور معرفی شدند.

دکتر «علیرضا فضلعلی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:  هرساله ۱۰۰ نفر به دلیل فعالیتهای علمی و پژوهشی  از سوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران به عنوان دانشمندان برتر کشور معرفی می‌شوند.

وی از قرار گرفتن دانشگاه اراک بین هزار تا هزار ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان خبرداد و گفت: حدود ۳۵ هزار موسسه دانشگاهی در ۹۳ کشور دنیا قرار دارد که یک هزار و ۵۰۰ دانشگاه از مجموع این موسسه‌ها وارد رتبه بندی پایگاه رتبه بندی تایمز قرار می‌گیرند.

معاون پژوهشی دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: این دانشگاه سال گذشته وارد این رتبه بندی شد و با ارزیابی‌های انجام شده جزء یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ دانشگاه جهان قرار گرفته و در بین ۴۷ دانشگاه برتر کشور رتبه بیست و هشتم را به خود اختصاص داده‌است.

وی ادامه داد: دانشگاه های شریف، امیرکبیر، الزهرا، خواجه نصیرالدین طوسی، علوم پزشکی کرمان، علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه یاسوج، علوم پزشکی تبریز، دانشگاه محقق اردبیلی از جمله ۴۷ دانشگاه ایرانی هستند که در رتبه بندی تایمز حضور یافته و رتبه‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند.

فضلعلی گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده‌است.

وی ادامه داد: دانشگاه اراک با کسب این رتبه در کنار دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله دانشگاه اصفهان، دانشگاه خوارزمی، الزهرا و دانشگاه همدان قرار گرفته‌ و رتبه نخست را در استان مرکزی و منطقه چهار کشور کسب کرده‌است.

معاون پژوهشی دانشگاه اراک افزود: این دانشگاه با گسترش و ایجاد رشته‌های جدید، جذب اعضای هیات علمی و توسعه توانمندی‌های پژوهشی این رتبه را در سطح کشور و جهان به خود اختصاص داده‌است.

فضعلی خاطرنشان کرد: ایجاد پنج پژوهشکده از جمله پژوهشکده انرژی‌های تجدیدپذیر، آب و سلامت اجتماعی، انتشار چهار مجله از جمله مجله حیات وحش و تنوع زیستی از دیگر اقداماتی است که دانشگاه اراک انجام داده‌است.

وی ادامه داد: سالانه ۲۰ جلد کتاب از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه اراک تالیف و ترجمه شده و وارد بازار کتاب کشور می‌شود.

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۲۲۵ عضو هیات علمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha