۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84030046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۷ میلیارد ریال صرف طرح‌های آبخیزداری در مهدیشهر شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار در دولت دوازدهم در این شهرستان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری هزینه شد.

حمیدرضا عبدوس روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده در سه سال گذشته(۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹) از لحاظ وسعت و حجم طرح در شهرستان مهدیشهر با کارهای انجام شده در ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند.

وی ادامه داد: سه سال گذشته ۲۸ هزار متر مکعب طرح‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان مهدیشهر از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد.

وی بیان کرد: سال ۹۷ طرح‌های آبخیزداری به حجم هفت هزار متر مکعب در ۲ حوضه با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال و در سال ۹۸ در چهار حوضه آبخیز به حجم ۱۶ هزار مترمکعب با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان مهدیشهر احداث شد.

عبدوس تصریح کرد: امسال اجرای طرح‌های مکانیکی آبخیزداری مانند بند سنگ و ملات به حجم پنج هزار متر مکعب در ۲ حوضه آبخیز با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در دست احداث و تکمیل است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح آبخیزداری در حوضه گل‌رودبار  شهرستان مهدیشهر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در پاییز امسال در صورت مساعد بودن شرایط جوی طرح تکمیل شود.

وی یادآور شد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری نقشی مهم در کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و بر همین اساس انجام عملیات مکانیکی و زیستی در قالب طرح‌‎های آبخیزداری در حوضه های آبخیز مهدیشهر در دستور کار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: سال گذشته به منظور تقویت پوشش گیاهی ۵۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع‌طبیعی این شهرستان با مشارکت بهره‌برداران کپه کاری شد.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ۳۹۵ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha