۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84030430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ واحد تولیدی ماسک در آذربایجان‌غربی فعال است

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84030430
۲۴ واحد تولیدی ماسک در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- مدیر نظارت، ارزیابی، تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۲۴ واحد تولیدی ماسک در استان فعالیت و ده‌ها هزار عدد ماسک را روزانه وارد بازار مصرف می‌کنند.

لعیا صدیق راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این واحدها شامل هشت واحد چرخ‌کاری و ۱۶ واحد نیمه‌صنعتی است.

وی با اشاره به تسهیل روند صدور مجوز ماسک برای تولید کنندگان حائز شرایط اضافه کرد: طبق ابلاغیه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، تنها مجوز لازم برای تولید ماسک، باید از معاونت غذا و دارو اخذ شود و دیگر نیازی به اخذ جواز از سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست.

مدیر نظارت، ارزیابی، تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا و به منظور تامین ماسک کافی مصرفی آحاد جامعه، بررسی‌های کارشناسی صورت‌گرفته از واحدهای فعال یا در حال راه‌اندازی تولید ماسک صورت گرفته تا ماسک قابل قبول از نظر استانداردها توسط واحدهای تولیدکننده در اختیار مردم قرار داده شود.

صدیق راد از افتتاح خط تولید تمام اتوماتیک محلولهای ضدعفونی‌کننده شرکت داروسازی کیهان دارو در ارومیه نیز خبر داد و گفت: این واحد با ظرفیت تولید بالغ بر پنج‌هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در روز در بسته‌بندی‌های یک‌هزار، ۵۰۰ و ۲۵۰ سی‌سی فعالیت می کند.

به گزارش ایرنا، روزانه دهها هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، دهها هزار عدد ماسک و اقلام بهداشتی از طریق واحدهای تولیدی بومی وارد بازار مصرف آذربایجان غربی می شود.

از زمان شیوع بیماری کرونا، میزان مصرف این اقلام به صورت جهشی افزایش یافته است.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان غربی شایع شده و تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار نفر را در کشور مبتلا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha